RESEPI

TRAVEL

TIPS

Tempat Menarik Di Cameron Highlands

by - 12:05 AM

Tempat Menarik Di Cameron Highlands| Alhamdulillah kali ke-2 Mek Cah Berjaya menjejakkan kaki di Cameron Highlands. Selepas berkunjung buat kali pertama ke sana tidak pernah memasang angan-angan nak ke sana lagi. Hihi mesti la nak cuba tempat lain pula kan. Tapi disebabkan ajakan akak Mek Cah yang baru pulang dari Sabah maka dengan rela hati nak ikut. Lagipun dah lama tak bercuti satu family macam ni ditambah pula sibuk dengan kerja. Hukss Yeayy!! Dapat tenangkan jiwa sekejap. Nasib baik ada kemera OPPO R1, pengganti DSLR [Review OPPO R1]. :P

Oh ya! yang terkini filem Polis Evo sudah boleh tonton online di artikel ini 'Tonton Online Polis Evo (2015) Full Movie'. Rugi tau kalau korang tak tengok. Khas untuk pembaca blog Mek Cah. Ahakss! :P






Antara tempat menarik yang sempat kami kunjungi di Cameron Highlands ialah :- 

1) Pasar Malam Brinchang

Disebabkan sampai pun dah nak gelap maka check in hotel bersiap turun makan dan terus ke Pasar Malam Brinchang. Kiranya kalau jalan kaki ke sini boleh je sampai tapi itu pun kalau korang larat la kan. 


Masa Mek Cah kesana hujan kot, so pergerakan terbatas sedikit. Lagipun bawa budak kecil. Jadi kejap je kesini. Gambar pun tak sempat ambil tapi kami sempat ke kedai berdekatan untuk shoping bantal hello kitty. 2 bantal RM28 kira murah la tu kan dan sempat juga beli satu untuk orang tersayang. Oopss 

2) Lavender Farm 

Tempat Menarik Di Cameron Highlands | Sebelum masuk dikenakan bayaran RM5 untuk dewasa manakala untuk kanak-kanak kalau tak silap RM3. Yang pasti tempat ini yang membuatkan Mek Cah paling jatuh hati. Dalam satu garden semuanya ada tau! Tak perlu susah-susah ke tempat lain. Yang penting cantik dan sesuai untuk bergambar.




Bunga kat sini boleh dipetik, sekuntum RM2 tau! Lagi best kalau datang bersama En. Suami. Cuba bodek En. Suami bagi bunga di taman bunga. Chewah!



3) Ladang Teh Boh 

Tak sempat la pula singgah di sini di sebabkan masa pun dah lewat. Lain kali lah singgah sini lagi pun pernah datang di sini suatu ketika dahulu. Biarkan sahaja memori berlalu ‘Ladang Teh Di Cameron Highlands’.


4) Kea Farm 

Kat sini sebelum ini Mek Cah dah datang. Pelbagai jenis barangan dijual. Bunga pun ada tau! Sempat la juga masa dulu pergi borong 6 jambak bunga. Dulu borong banyak bunga 'Cameron Highlands : Bunga Segar' sekarang dah mahal sikit.Hanya borong 3 jambak bunga sahaja. Sobss



Jangan lupa merasa strawberry bersalut chocolate. Sedap betul fresh strawberry bersalut chocolate ni makan di tepi jalan untuk 1 cucuk  RM2.00. Lullz memori sebelum ini terus dilupakan 'Cameron Highlands : Yummy Strawberry'.

5) Big Red Strawberry Farm 


Big Red Strawberry Farm juga merupakan salah satu tempat menarik di Cameron Highlands, walaupun singgah sekejap tetapi sempat juga bergambar. Memang sesuai sangat untuk bergambar, emak mek cah sempat beli daun salad fresh dari pokok. Amboih ma, lawan tauke Nampak. Krik krik Boleh dikatakan disini banyak tempat menarik untuk bergambar.


6) Cactus Valley 


Lokasi Cactus Valley berdekatan dengan Big Red Stawberry Farm, peminat cactus boleh singgah sini. Bawa balik sebagai cenderamata untuk tersayang pun boleh tapi kena pandai jaga la kan. Takut nanti tak sampai seminggu Cactus dah mati. Mihmih


Itu je la antara tempat menarik yang sempat Mek Cah sekeluarga singgah selama dua hari satu malam di Cameron Highlands. Sehari memang tak cukup nak pergi semua tempat, lagi-lagi bawa anak kecil macam bambam afif ni.


Selain itu, banyak lagi tempat menarik di Cameron Highlands. Antaranya ialah:-

6. Taman Agroteknologi Mardi, Tanah Rata. 
7. Kg.Tradisional Taman Sedia, Tanah Rata 
8. Ladang Teh Bharat, Tanah Rata 
9. Gunung Brinchang 
10. Gunung Berembum 


Tempat Menarik Di Cameron Highlands | Percutian kali ni kira biasa-biasa je sebab hotel pun booking last minute. Lagipun bawa budak kecil susah sikit nak jalan tapi tak pe kali ni Mek Cah happy sebab ada baby zikri dan bambam Afif. Mihmih kenangan bersama mereka masa mereka kecil tu ada la kan. Lagipun baby zikri dan bambam nak balik sabah dah tahun depan. Mungkin banyak lagi tempat menarik di Cameron Highland yang patut Mek Cah singgah tapi disebabkan kekangan masa jadi lain kali lah pulop datang bersama En. Suami. Amin 'hanyalah khayalan semata-mata'.

Papai. 


You May Also Like

25 kata-kata indah...

  1. bestnyaa...last jejak cameron masa sekolah..nak g ngan suami belum ade masa lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pe sis. nanti free boleh datang sini. ;)

      Delete
  2. lama dah tak ke sini. rindu pulak nak ke cameron

    ReplyDelete
  3. wish to be there soon. taman lavender tu tmpat plg osem. heeee

    ReplyDelete
  4. mmm dah lama tak pi Cameron huhuhuhuhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu kan, banyak lagi tempat best dr cameron. :)

      Delete
  5. Last g Cameron masa lawatan zaman sekolah rasa nya sis . haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha lawatan sekolah pun mek cah tak pernah pegi. :)

      Delete
  6. boleh tak nak cakap tak pernah pegi lagi cameron ni? haha! asyik tak jadi je plan nak pegi sini :-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh je cakap macam tu. sebab cameron ada je yang tak pernah pegi. hikss. :)

      Delete
  7. lamo tok g cameronnnnnnnnnnnnn,rindunyo

    ReplyDelete
  8. GAmbar bambam afif paling ambo minat..ahhahaa...

    ReplyDelete
  9. cantiknya page awk. awk pon sgt comel. sila follow page sy semula. thank you :) will visit again

    http://nurhiedayatulnadiainsanlemah.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Ada masa nak ke cameron lagi...best kan..hehe..salam kenal awk

    ReplyDelete
  11. lamaaa gilaaa dah rasanya tak pegi cameron T_T

    sincerely,
    Najlaa 'Aqilah

    ReplyDelete
  12. tak ajak saya pon pi Cameroon...

    ReplyDelete
  13. Cantik nya kak..............................

    ReplyDelete
  14. ni klu dapat jd bini ni kompom x cari lain ni... setia kehujung nyawa

    ReplyDelete
  15. Salam,
    HS Gemilang menyediakan Transport Service (max 10 orang)

    ReplyDelete

siapa komen, dapat bunga ♥