RESEPI

TRAVEL

TIPS

13 Tips Untuk Kekal Bercinta

by - 12:12 AM



Assalamualaikum cinta. =)

hoorey, hoorey dengan kegembiraan untuk tarikh 23.10.2012 kerana masa untuk pulang ke kampung telah tiba. Semoga perjalanan aku sentiasa dilindungi oleh-Nya. Amin. Opss lupakan rasa kegembiraan itu sekarang kerana fokus untuk yang bernama cinta pulop. Kalau dulu untuk yang frust bercinta perlu ikuti tips ini "8 Cara nak buat bekas kekasih anda menyesal!!". Poyo! lagak seorang pakar cinta kan. Lolzz. so sekarang untuk kekalkan sesebuah hubungan itu. semoga tips ini dapat membantu remaja yang sedang hangat bercinta supaya hubungan yang dibina kekal selamanya terutamanya kekal ke jinjang pelamin dan ke akhir hayat. Insyaallah dengan berdoa pasti ALLAH akan membantu hambanya.


1. Jaga Penampilan Diri, Kerana semua Orang Suka Dengan Kekemasan & Kecantikan, Persepsi Pertama Adalah Sangat Penting & Jangan Tonjolkan keburukkan Anda Pada Awal Pertemuan.

2. Ikhlas dalam Memulakan Perhubungan, jangan Malu Untuk Jadi Diri Kamu Sendiri, Bukannya Berlakon dan Berlagak Seperti Orang Lain yang Akhirnya Akan Menjerat Diri Sendiri

3. Ketika berinteraksi dengan si dia, jangan lupa menggunakan bahasa tubuh seperti gerakan tangan, renungan mata dan tunjukkan minat ketika si dia sedang bercakap.

4. Sentiasa Berfikiran Positif, Datang Untuk Bertemu Si Dia Dengan Penilaian Yang Kosong Dan Tidak Curiga, Dengan Berfikiran Positif Anda Lebih Mudah Menerima Seseorang.


5. Elakkan Mengguna Perkataan Berunsur Negatif Seperti (Saya Tidak Suka). Lebih Baik Bercerita Tentang Kesukaan Masing - Masing. Gunakan Ayat positif Seperti (Saya Suka).

6. Pada Pertemuan Pertama, Jangan Fokuskan Perbualan Tentang Masalah, Kesibukan Kerja Dan Sebagainya. Si Dia Tidak Datang untuk Berasa Sedih, Maka GembirakanLah Si Dia.

7. Jangan Kedekut Dengan Kata Pujian, Berikan Pujian Seikhlas Hati Anda Tapi Jangan Sampai Berlebih-Lebih. Anda Boleh Memuji Warna Bajunya, Rambut, Kasut Dan Sebagainya.


8. Tunjukkan Yang Anda Mengambil Berat Terhadap Pasangan Anda, Tolong Dalam Perkara - Perkara Kecil Seperti Mengangkat Beg, Membuka Pintu. Ini Menunjukkan Yang Anda Prihatin.

9. Jangan Bersikap Sombong, Sebaliknya Jangan Abaikan Unsur Humor. Ini Memberi Tanda bahawa Anda Boleh DiDekati Dan Bersikap Terbuka Untuk Menerima Hubungan Baru.

10. JIka Kekasih Anda Melakukan Kesalahan, Beri Dia Peluang Untuk Memberi Keterangan. Mungkin Dia Ada Alasan KUKUH Atas Perbuatannya, Jangan Sampai Anda Yang Malu Sendiri.

11. Apabila Anda Melakukan Kesalahan, Jangan Malu Untuk Mengakuinya. Ringan Mulut Untuk Mengucapkan Perkataan Maaf. Tunjukkan Keikhlasan Dan Jangan Sekali-Sekali Mengulanginya.


12. Cari Waktu Yang Sesuai Untuk Membincangkan Masalah. Persekitaran Atau Iklim Komunikasi Yang Baik, Dapat Mempengaruhi Perbincangan Dan Kaedah Penyelesaian Masalah.

13. Ketika Membincangkan Sesuatu Masalah, Jangan Gunakan bahasa Tersurat. Lebih Baik Berterus-Terang Supaya Pasangan Anda Faham Akan Perkara Yang Hendak DiSampaikan.


Thanks for reading. 

Nota kecil : Bila bersama orang yang tersayang sudah tentu perlu ada rumah dan apartment idaman hati. so untuk itu alangkah indahnya pemilik blog dapat INI. Itu cita-cita dan impian hati. Amin. :)

You May Also Like

30 kata-kata indah...

  1. bercinta dgn samsung note II pulak. wahh!

    ReplyDelete
  2. wahhhh...mmg sesuai la blog ni nak kuar tips2 mcm ni... boleh diaplikasikan ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. tips copy boleh la nk buat. yg sendiri punya xpndai..hikss

      Delete
  3. ammboiii.. wak pon sukak.. , ahakks

    ReplyDelete
  4. Bahasa tubuh. Salah teknik lain plak jadinya. ha3.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal. yang dah kawin boleh la ikut tips yg no 3 tu..muehehe bahaya bg yang belum kawin.

      Delete
  5. wahhh !! mekasih lahh..kongsi tips nie. semakin tambah cinta - cintun nyer. ehehehe

    ReplyDelete
  6. teringin nak tips daripada pwmilik blog..hehe. kongsikan lah pengalaman awk.. :)

    ReplyDelete
  7. huhuhu..yeke ni mek cha?? xleh nak praktis..tnggu nty ade gewe la hak3 :P

    ReplyDelete
  8. bagos tuk org yg da kwen..hehe.untuk jatuh cinta setiap hari..wahhh

    ReplyDelete
  9. Salam, yang paling penting untuk mengekalkan hubungan ialah saling mengalah, sebab ego akan menghancurkan budi baik dikenang jua hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku setuju dgn pendapat ko bro..tp masing² kne tau la bila masa nak mengalah..kalau satu pihak je yang mengalah tak jadi jugak hubungan yang ingin di bina..

      Delete
  10. no 7 best..tp kdg2 ssh plak nk caye..ahahha

    ReplyDelete
  11. buat masa sekarang memang tak nak pikir soal cinta ni lagi..hehe
    but nice info

    anda ditag
    http://sayacikamal.blogspot.com/2012/10/segmen-up-kan-followers-dengan-mendadak.html

    ReplyDelete
  12. amboi..hazanis dh jadi pakar cinta nampaknya..hehehe..untunglah sape dpt hazanis ni..hehe..thanks utk info yng menarik ni..:)

    ReplyDelete
  13. blogwalking sini..share info :)

    ReplyDelete
  14. Tips yg menarik..best part yg "Ringan Mulut Untuk Mengucapkan Perkataan Maaf"..hehe..

    ReplyDelete
  15. terlalu indah dalam percintaan . tpyy duka byla berpisah ;'(

    ReplyDelete
  16. TipS yG m'nArik. .sYa dHa sEdAr sKrg. .

    ReplyDelete
  17. assalam sis , tips yang menarik . mohon share ye . :)

    ReplyDelete
  18. seronok baca tips ni

    ReplyDelete

siapa komen, dapat bunga ♥