Kisah kami di Bicara Selebriti 2012


Assalamualaikum L.O.V.E.....=)

Yeah!! malam ni semangat nak tidur awal sebab nak bangun sahur awal...hoho nama jer bangun sahur tapi hanya bersahur dengan air cocoa collagen jer..ianya membuatkan perut mek cah kenyang dan mampu bertahan sehingga berbuka...Alhamdulillah...*motif nak berdiet disitu*..T__T


Oh yer, sebelum puasa hari tu berlangsungnya Bicara Selebriti 2012 di Balai Islam Lundang..kalau masih ingat mek cah ada buat entri khas tentang program ni iaitu "Hero Ketika Cinta Bertasbih Dalam Bicara Selebriti 2012"..


Program Bicara Selebriti telah menampilkan 'Mas Azzam' (Hero Ketika Cinta Bertasbih), Ustaz @Saifulislam (Ustaz Hasrizal), Ana Raffali dan Haryati Hamzah (Yatt). Personaliti TVAlhijrah, Amin Idris akan bertindak sebagai moderator bagi program bual bicara ini... perasaan teruja bila melihat Yatt dan Ana Raffali mula masuk ke dalam dewan...Subhanallah cantiknya mereka, cantik bila berhijab..walaupun mek cah dapat melihat dari jauh namun dah berpuas hati bila dapat melihat mereka...kisah penghijrahan mereka semua sangat menyentuh hati mek cah...yang paling terkejut umur  Mas Azzam  hero dalam ketika cinta bertasbih baru 23 tahun....hewhew eh sama umur dengan mek cah, tapi mass azam kelihatan matang kan..:)

Allah berfirman;
“Orang-orang yang beriman dan berhijrah serta berjihad dijalan 
Allah dengan harta dan jiwa mereka, lebih besar darjatnya disisi Allah. Dan mereka itulah orang-orang yang mendapat kemenangan. Tuhan menggembirakan mereka dengan rahmat dan keredaan-Nya dan syurga-syurga, mereka memperoleh
 di dalamnya kesenangan yang abadi, mereka kekal di dalamnya. 
Sesungguhnya Allah pada sisi-Nya pahala yang besar.”
 (At-Taubah:20-22) 

Yang paling mnyentuh hati bila Yatt mula berbicara..so perasaan sedih turut hadir, nak tahu kenapa??hoho Yatt berjiwa sensitif setiap apa yang dibicarakan...kadang-kadang mengeluarkan airmata...sampaikan mek cah sendiri pun rasa nak menangis mendengar kisah penghijrahan beliau.....


Apa yang pasti mek cah telah hadir ke program nie bersama Mastura Sohuya Mohd Yusoff , ida, Nur Aisheekyn ..terima kasih korang semua..kali pertama jumpa dah boleh jadi satu geng..memang kenangan bersama korang akan mek cah ingat sampai bila-bila....lagi-lagi lepas program tu kita semua lepak kat kedai makan sambil sesi suai kenal..Lolzz baru nak berkenalan..=_='


Thanks for reading...

--SMS/WHATSAPP/VIBER : +6010-8931044 --

20 ulasan:

  1. @JIJI YU
    la worih pun g jugop ko??xtau pun..huhu

    BalasPadam
  2. hahaa..nok tau wano...msg2 dok

    BalasPadam
  3. nisah.. bestnyee dpt pg Bicara Selebriti.. wani teringin nk pg.. he3

    BalasPadam
  4. yatt memang comel sejak berhijab nih..akak suka tgk dia

    BalasPadam
  5. @JIJI YU

    kea duk oyak doh dlm blog nok g....mano la mek cah tahu worih pun nk g jugop..huhu

    BalasPadam
  6. @muti@r@_W@ni

    kalu wani duk klate bulih la kita g skali..:P

    BalasPadam
  7. @mama aryan
    2 la kan....memang dia sangat mempersona semenjak berhijab nie...:)

    BalasPadam
  8. @Lyaa Suriany
    klu kak lya duk klate blh attend jugop...:P

    BalasPadam
  9. syukurla dorg d berikan hidayah kan?hihi...salam ramadhan..

    BalasPadam
  10. cntik sgt!..i like...please teach me mcm mna mw bt blog..hehe

    BalasPadam
  11. ehh..kite pn pg gak..siap ad ag lam gmbr tu..wlaupn dri pndgan blkang..hehehe

    BalasPadam
  12. kenapa gambar saya tak ada?? haha :P

    BalasPadam
  13. ramai artis kita dah berhijrahkan...awop,toksah la diet,okay doh setaro tu :)

    BalasPadam

siapa komen, dapat bunga ♥ ^^◕‿◕✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...