Aku juga punya hati dan perasaan..T__T



Assalamualaikum L.O.V.E...=)

Pernah tak korang dihina?? mesti terasa pedih dihati kan??...dipendam sehingga akhirnya ia meletOp...tapi untuk meletOp ia memerlukan masa bertahun-tahun....sehingga bertahun-tahun aku bertahan..dan akhirnya ini lah jadinya...

pernah aku dikutuk sebagai manusia yang gemOk, pendek, tak punya style, tak pandai dan bla bla..Oh itu semua perkataan yang membuatkan hati kecil ini terluka....bersabar dan terus bersabar akhirnya sedikit demi sedikit ianya berubah...dengan kutukan aku jadikan ia sebagai semangat untuk aku berubah...tapi kita sebagai manusia dan hamba ALLAH dimuka bumi ini tidak seharusnya kita mengutuk segala ciptaan atau kejadian yang ALLAH ciptakan diatas muka bumi nie....ini semua milik kekal maha pencipta iaitu ALLAH S.W.T dan ALLAH juga maha pencipta segala-galanya...

Wajah salah satu manusia yang pernah dihina..seharusnya redha dan pasrah malah bersyukur dengan
apa yang ada...

pernah tak korang berjumpa dengan manusia yang bercakap tanpa menjaga hati dan perasaan seseorang??...semestinya berlambak kan??...Ya ALLAH walaupun aku terjumpa dengan mereka yang sebegitu tak pernah terlintas dihati kecil ini untuk kata awak itu dan ini..semuanya dipendam untuk menjaga perasaan seseorang tu....aku rasa adil untuk kita semua sebagai makhluk ciptaannya mensyukuri apa yang ada..tak layak kita untuk mengutuk seseorang...terutamanya sahabat sendiri...semoga mereka mendapat hidayah, kadang-kadang apa yang berlaku ada hikmahnya...insyaALLAH....


hukum!!
sebagai contoh....hodoh, gemok, bolot, hitam, rendah dan akhirnya itu semua merupakan satu penghinaan terhadap kejadian yang telah ALLAH jadikan ia sesempurna mungkin...


sesungguhnya aku bersyukur..:)


sesungguhnya Allah S.W.T telah memberi kepada kita nikmat yang terlalu besar dan banyak...Bahkan nikmat yang tidak ternilai harganya...Nikmat hidup, nikmat udara, nikmat air, nikmat makanan, nikmat kesihatan, nikmat ilmu, dan selainnya tanpa mampu dihitung....Termasuk di dalamnya adalah nikmat keamanan dan kemerdekaan. Manakala nikmat yang paling besar adalah nikmat Islam dan iman...Alhamdulillah..=)

Maka bersyukurlah kita dengan nikmat-nikmat Allah tersebut...Kerasa syukur adalah sebahagian dari tujuan penciptaan dan perintah-Nya...Allah  S.W.T berfirman:

وَاللَّهُ أَخْرَجَكُمْ مِنْ بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ لا تَعْلَمُونَ شَيْئًا وَجَعَلَ لَكُمُ السَّمْعَ وَالأبْصَارَ وَالأفْئِدَةَ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ

“Dan Allah mengeluarkan kamu dari pertu ibumu dalam keadaan tidak mengetahui sesuatu apa pun, dan Dia memberi kamu pendengaran, penglihatan, dan al-af’idah (akal dan hati) agar kamu bersyukur.” (Surah an-Nahl, 16: 78)

p/s::sama-sama kita berfikir, bila tak suka lebih baik diam dari mengeluarkan perkataan yang tidak disukai ALLAH S.WT..yang penting kita semua tahu bersyukur...:)

Salam...^^

--SMS/WHATSAPP/VIBER : +6010-8931044 --

26 ulasan:

  1. pernah...sedih sngat bile ada orang cakap camtu..tapi juz pendam je..

    BalasPadam
  2. humm betull..pendam jer..sabar selagi boleh bertahan..:)

    BalasPadam
  3. abaikan ape org nak ckp yunk. mereka sbnrnye cmburu. huhu sabar ye :)

    BalasPadam
  4. 1st time masuk blog hazanis.. entri best!!

    BalasPadam
  5. Pernah, dan sangat sedih. tapi sekarang kena be positive je la kan. :)

    BalasPadam
  6. dak comel..jangan sedih2 tau. dak comel tak camtu pun. orang yg suka kata macam2 tu, sebenarnya dia jelesss tau;)

    biasalah manusia, selagi tak puas ati,selagi tu nak mengata sana sini..

    BalasPadam
  7. btol , salu jmpe , tp kdg2 pown dalm tidak sedar , kiterr adew gk mghina owg laen nih , huuu ~

    papehal stuju nan apew y kamu pos nih !

    BalasPadam
  8. lawa blog haznis... info yang nice... awesome.. ^_^

    BalasPadam
  9. at first, i was wonder.is dis fatin liyana?seriously.i tot you r fatin liyana. pretty you sweety. :)

    BalasPadam
  10. kawan baik kite sendiri ( not really kwn baik la..hehe) pernah cakap kite bodoh juz becoz kite repeat 1 paper tau..
    tp skrang dah xkwn ng dia lagi..

    BalasPadam
  11. awop kuatkan semangat :))

    kisah dulu biarkan ianya berlalu,yang mendatang pasti lebih baik, hiraukan kata-kata keji mereka

    BalasPadam
  12. Saya ingat kata-kata dlm sebuah buku
    "Pabila di uji dengan pelbagai dugaan dan cabaran,ingatlah..itu tanda Allah benar2 mengasihi HambaNya"..^^

    BalasPadam
  13. penah je..sedih sgt..tp ape nk buat..besyukur je la..at least still ada tgn dan kaki nk berjalan..awk yg comel ni pn ade yg kutuk ke..isy x patut..

    BalasPadam
  14. Gemuk ? pendek ? tak de style ?

    sah orang yang hina tu buta . Kak hazanis lawaaaa laaaaaaaaaaa + cantik + gojes ! arghh semua laaaaaaaaaaa :D

    BalasPadam
  15. mmg ade kene kutuk gini...

    hati ...hati kene kuat kan...=.=...

    btw..nice entry

    BalasPadam
  16. lisa pernah kena..sedih sangat pastu rasa keyakinan diri rendah sangat. tp mesti kuat semangat biar boleh lawan balik :) stay strong sis :)

    BalasPadam
  17. ade orang kater yg kita macam anjing.. bukan lawa mane kalau nak dibandingkan dia hmm :(

    BalasPadam
  18. bile kite dihina..jangan menangis..sebaliknya ucapkan alhamdulillah & terima kasih kat org tu sebab die dah kasi kite pahala.. :)
    chill k :)

    BalasPadam
  19. orang selalu ejek saya pendek . tapi saya sabar je . bersyukur sahaja dengan apa yang sudah dikurniakan . mereka tu yang salah menilai . peace XD

    BalasPadam
  20. Assalamualaikum

    sabar je la awak. saya pon kena hina kecik dan kurus tapi sy sabar je awak

    BalasPadam
  21. sbb manusia mmg begitu.. tak nampak kelemahan sendiri & suka memandang org lain lebih rendah drinya.. sy faham perasaan tu

    BalasPadam
  22. Lebih baik hina di mata manusia dari hina di mata ALLAH S.W.T ◕‿◕

    BalasPadam
  23. orang penah kena kutuk jugak. selalu. mcm lah diorg yg kutuk bagus sangat. cheh.

    BalasPadam

siapa komen, dapat bunga ♥ ^^◕‿◕✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...