Untungnya menjadi 'WANITA'...Alhamdulillah...:)




‎6 SEBAB BERUNTUNGNYA PEREMPUAN MEMPUNYAI RAHIM

  1. Dia bekerja dengan Allah..jadi 'kilang' manusia.Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh..7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.                                                                  
  2. Cuti bersalin juga sehingga 60 hari. Cuti ini bukan cuti suka hati tapi, cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah..Orang lelaki tak ada cuti dari sembahyang...sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga habis nyawanya..
  3. Satu lagi berita gembira untuk wanita, sepanjang dia mengandung Allah sentiasa mengampunkan dosanya..lahir saja bayi, seluruh dosanya habis.. Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita, jadi kenapa perlu takut nak beranak? Marilah kita pegang kepada tali Allah. Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, itu dianggap mati syahid.. Allah izinkan terus masuk Syurga..
  4. Untuk peringatan semua wanita yang bersuami: Seluruh kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa- dosa suami dia tak tanggung.
  5. Diakhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat dengan Pahala extra yang banyak dia terima diatas segala kebaikan suaminya yang tak disedari.. Bila dia lihat suaminya tengah terhegeh-hegeh di titian Sirat,dia tak nak masuk syuga tanpa suaminya, jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk lepas masuk syurga. Didunia lagi, kalau suami dalam kesusahan isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat. Kalau seorang isteri asyik merungut, mulut selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra ini.
  6. Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat didalam dan diluar rumah, segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan dosa-dosa yang lain. Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat Allah agar tidak derhaka denganNya. Dan semua lelaki fahami hati naluri seorang wanita & isteri agar tidak derhaka denganNYA.......


nie yang membuat kan aku tak sabOr nak kawin..hehe bab nie yang paling sedap di dengOr "sepanjang dia/wanita mengandung Allah sentiasa mengampunkan dosanya..lahir saja bayi, seluruh dosanya habis.."...

bubuii..^^

p/s::like kalau anda nak kawin ----> Ridzwan Rashid Photography ...

p/s:::klik satu plesssss!!...Alamakk, malunye------> 


--SMS/WHATSAPP/VIBER : +6010-8931044 --

13 ulasan:

  1. shukur alhamdulillah :)
    akak bila nak kawen? :)

    BalasPadam
  2. wah.. first time tahu nih.. x sangka.. hanan like tau ;)

    BalasPadam
  3. masyaallah..
    syukur dilahirkan sebagai wanita..

    BalasPadam
  4. mudahan di beri pahala itu..

    BalasPadam
  5. Salam, bertuahkan kita sebagai wanita hehehe..si comel leh ajarkan mcm aner nak pakai shawl mcm kamu tu tak?? step by step hehe kalau bolehlah ye...nape kamu sangat comel ye hehehe geramnyaaa..gurau je tau...

    BalasPadam
  6. kita memg sgt bertuah
    alhamdullilah
    semoga kerana kehendakNYA

    BalasPadam
  7. wanita itu indah :)
    Alhamdulillah .

    BalasPadam
  8. untungya.. xpernah terfikir pn.. :)

    BalasPadam

siapa komen, dapat bunga ♥ ^^◕‿◕✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...