RESEPI

TRAVEL

TIPS

.:::Tips Menguji Kekasih Hati Mu:::.

by - 8:18 PM




Erk?? 




Tetiba aku nak share dengan korang dengan ayat nie..hoho memang mula-mula baca tu dah terbukti si lelaki nie telah diuji !!...dan rasa oh geram nye sebab last-last si lelaki tu berpaling/berpusing menoleh ke belakang…ehem nampak sangat nak jugak tengok perempuan lain yang dikatakan cantik oleh gadis tu…walaupun tujuan sebenar hanya nak menguji tapi, ingat lah wahai lelaki berpuas hati lah dengan apa yang korang ada sekarang atau apa yang ada di depan mata korang…jangan sesekali berpaling dengan perempuan yang lain…setia lah pada yang satu…

seyesss aku tak suka bila lelaki yang dah berpunya tapi mengaku gak masih ‘single’ @ mata liar means suka tengok perempuan lain…….rasa nak bagi karate jer..hoho… 



Jom layan babak nie…


Gadis : apesal awk ikut saya ni ?

Lelaki : saya tak tahu . Awak cantik sangat . Saya rasa , saya dah cintakan awak .

Gadis : hmm , awk tak jumpe lagi kawan saya , dia lagi cantik dari saya .

Lelaki : hmm ?

Gadis : die dekat belakang awak .

Lelaki : *pusing* tak de sape pon .

Gadis : kalau awak betul-betul cintakan sayaa , tak mungkin awak akan pusing !


Aku rasa nak test jer ayat nie dengan kekasih hati ..ehem mana la tahu kan kekasih aku pun lebih kurang macam nie gak….humm tapi kita ubah la ayat tu semua..pandai-pandai korang lah tu…..tapi jangan la sampai hubungan korang putus disebabkan perkara nie..walaupun korang dah kenal dia bertahun-tahun…ehem rugi la kan nak putus di sebabkan perkara nie…so pandai-pandai la korang nilai en. Kekasih korang macam mana…korang yang lebih mengenalinya kan…so nie semua untuk gurauan masa boring jer….whoOot WhOot…^^ 




‎~* Wahai lelaki *~






Jika benar kau kasih & cintakan wanita itu,•.♥• Jagalah dia dengan baik,•.♥• Kasihanilah dia, lindungilah dia,•.♥• Berilah kasih sayang padanya,•.♥• Hargailah dia,•.♥• Ucapkan terima kasih atas kelebihannya,•.♥• Nasihatilah dia,•.♥• Bawalah dia ke jalan Allah,•.♥• Perbetulkan kesilapannya,•.♥• Bersabar dengannya,•.♥• Terimalah & cintailah kekurangannya,•.♥• Jadi imam terbaik & redhalah padanya moga dia menunggumu di syurga sebagai bidadarimu...


p/s : Cintaku kepada Tuhan kerana aku adalah ciptaan-Nya. Cintaku terhadap seseorang itu adalah kerana perasaan yang dicipta-Nya‌





You May Also Like

5 kata-kata indah...

  1. Kalu bab2 niee...xleh nk kato apo..teruji sokmo..tp lelaki akan sentiasa klau btul2 mencintai gadis yang di sayang...^^

    ReplyDelete
  2. hoho...pastu naling la tuh teruji sokmo capik..:P

    ReplyDelete
  3. hahahaha....bgus ayt tu...ayt nk uji sama ade lelaki tu btul2 sukekan kite atau sekadr mainan..^.^.. Anyway, Allah dah janji bhw, lelaki yg baik untuk wanita yg baik dan sebaliknya..^.^..berpegang pd itu sudah la..

    ReplyDelete
  4. lady aina::hum tu la....lelaki oh lelaki...:(

    ReplyDelete

siapa komen, dapat bunga ♥