RESEPI

TRAVEL

TIPS

.::Cintan Cintun Si Teruna & Si Dara::.

by - 11:19 AM


~PEPATAH CINTA~ 

...Kepada yg masih SINGLE... 


Cinta ibarat kupu-kupu. Makin kau kejar, makin ia menghindar. Tapi, bila kau biarkan ia terbang, ia akan menghampirimu di saat kau tak menduga. Cinta mampu membahagiakanmu tapi sering pula ia menyakiti, tapi cinta itu hanya istimewa apabila kau berikan pada seseorang yang layak menerima. 


...Kepada PLAYBOY / PLAYGIRL... 


Jangan katakan "AKU CINTA PADAMU!" bila kau tidak benar-benar peduli. Jangan bicarakan soal perasaan bila itu tidak benar-benar ada. Jangan kau sentuh hidup seseorang bila kau hanya berniat main-main dengannya. Jangan menatap ke dlm mata seseorang bila apa yg kau lakukan hanya pembohongan. Hal paling kejam yg dilakukan ialah membuat seseorang jatuh cinta, sedangkan kau tidak berniat langsung "UNTUK MENERIMANYA" saat ia terjatuh. 


...Kepada yg ragu-ragu dgn PERNIKAHAN... 


Cinta bukannya mencari seseorang yang "SEMPURNA", tetapi menemukan seseorang yang mampu menjadikan dirimu sempurna. 

...Kepada yg PATAH HATI... 


Sakit... patah hati... bertahan selama kau menginginkannya dan akan menghiris luka sedalam kau membiarkannya. Persoalannya, bukan bagaimana kita mengatasi rasa sakit itu, tetapi adalah apa yang boleh diambil sebagai pengajaran dan hikmahnya. 


...Kepada yg BELUM PERNAH JATUH CINTA... 


Bagaimana kalau jatuh cinta? Mahu jatuh, jatuhlah! Tetapi, jangan sampai terjerumus. Biar selamba tapi stabil. Berkongsilah tetapi jangan tak adil. Cubalah untuk memahami tetapi bkn bermakna tidak boleh meminta apa-apa. Bersedialah untuk terluka dan menderita, tetapi jgn simpan semua rasa sakit jika itu yg benar2 dialami. 

...Kepada yg ingin MENGUASAI... 


Hatimu patah melihat orang yang kau cintai berbahagia dgn org lain, tetapi akan lebih sakit lagi apabila mengetahui bahawa org yang kau cintai ternyata tidak bahagia dgn mu. 


...Kepada yg takut MENGAKUI... 


Cinta menyakitkan bila anda putuskan hubungan dgn seseorang. Tetapi, lebih sakit lagi bila seseorang memutuskan hubungan dgn mu. Tetapi, cinta paling menyakitkan apabila org yg kau cintai, langsung tdk mengetahui perasaanmu terhadapnya. 


...Kepada yg masih bertahan MENCINTAI SESEORANG YG TELAH PERGI... 


Hal menyedihkan dlm hidup ialah bila kau bertemu seseorang lalu jatuh cinta. Kemudian akhirnya menyedari bahawa dia bukanlah jodohmu dan kau telah mensia-siakan masa bertahun-tahun utk seseorang yg tdk layak. Kalau sekarang dia sudah tdk layak, 10 thn dr sekarang pun dia tetap tak akan layak. Biarkan dia pergi dan lupakan. 


..Cinta memang indah tp banyak ranjau onak berduri didalamnye..


(credit to nickeo fizri..sorry cilok picha awak!!)

p/s : cintailah seseorang yang halal untukmu, nescaya dirimu akan mengecapi kebahagiaan dunia dan di akhirat..cintailah seseorang itu kerana agamanya...dan cintailah dia namun jangan membatasi cintamu kepada Allah swt.


PEACE!!...renung-renungkan...dan selamat beramal...=___='





You May Also Like

9 kata-kata indah...

siapa komen, dapat bunga ♥