Hebat sangat ke kampung aku?



Assalamualaikum L.O.V.E..=)

Alhamdulillah esok dah nak balik kelantan.....masa mek cah menaip nie UiTM sekarang sedang bercuti selama 7 hari bersempena hari gawai....jadi ramai student dah balik sejak hari jumaat hari tu lagi..mek cah jer yang belum balik..stay kolej untuk siapkan encik asement yang berlambak *padahal tak buat pun, mood kat kg*..Huksssss


tapi bagi pelajar yang jauh ataupun lebih kurang dari sarawak, sabah dan sewaktu dengannya kebanyakannya tak balik sebab jauh sangat kan...Oh kesiannya diorang...*mekcah tumpang bersedih*..:P


Yeah!!...hari tu col ma, mek cah cakap cuti seminggu.. niat tak nak balik disebabkan banyak kerja...tapi bila bila dengar suara ma cakap *balik la* terus hati meronta-ronta nak balik...Lolzzz dasar mek cah yang manja kan..yang mekcah boleh cakap yang mek cah bersyukur sebab ada kampung dimana mek cah dibesarkan....bersyukurlah dengan apa yang kita ada walaupun bukan hidup dalam kemewahan..bila mek cah dapat belajar jauh mek cah rasa sedih..tak mau sambung belajar tapi disebabkan harapan ma dan abah mek cah ikut jer..yang penting mek cah gembira bila tengok ma dan abah mek cah bahagia...


bila kat kampung mek cah kena jaga hati abah mek cah...kalau korang semua nak tahu dulu-dulu abah mek cah tak suka dan memang tak bagi mek cah pakai seluar tambah-tambah kalau seluar jeans memang abah mek cah marah..Huh!! tapi apa yang abah mek cah larang tu ada betulnya..sebagai menghormati mek cah memang tak pakai jeans dekat kampung, tak nak abah terasa hati...sebab tu mek cah suka pakai dress yang labuh tu...humm tapi rasa bersalah sebab bila kat sini *shah alam* mek cah pakai jeans..memang rasa bersalah sangat sebab tu kat kampung mek cah pakai skirt jer tak pun seluar slack sebab tau mau abah marah..


yang boleh mek cah bagitahu bukan niat mek cah untuk berpura-pura ataupun apa tapi demi abah kesayangan mek cah tak nak sakiti hatinya.....cukup la mek cah pakai jeans kat sini tapi yang penting tak ketat dan pakai baju menutupi bontot kan..tapi dalam sebulan 3x jer kot pakai...humm jadi jangan salahkan mek cah..kalu kita hidup kat kampung kena la ikut cara kampung...adab tu penting..peace....jangan salahkan mek cah..T___T

ehemm so yang boleh mek cah terangkan kat sini, mereka yang berasal dari kampung seharusnya berbangga dan bersyukur sebab kita semua ada keunikan yang tersendiri...bak kata pepatah hujan emas dinegeri orang, hujan batu dinegeri sendiri..so jangan sesekali kita lupa asal usul kita..Eceh!!


sebagai kesimpulan kampung mek cah sangat hebat!! dan kampung korang pun lagi hebat!! berbangga la sebab kita semua ada kampung...Agagaga..=__='

p/s::meh tengok entry yang lepas tentang kampung mek cah *aku hanya gadis kampung*..ala-ala photoshoot gituw..^^


--SMS/WHATSAPP/VIBER : +6010-8931044 --

34 ulasan:

  1. saya pon berbangga dengan kampung saya..

    kampung kutan kampung ku

    BalasPadam
  2. wah bestnye kampung dia .

    dia pun cntik :)

    BalasPadam
  3. wah, untungla dapad balik kampung . :) nak balik gak . huahua :')

    BalasPadam
  4. sawah padi =)
    sme spt kg sye

    BalasPadam
  5. @Azmira Yusof

    alhamdulillah berpuas hati dgn kampung kita..:)

    BalasPadam
  6. @Cik Zeeta

    kebnayakan kg ada sawah padi kan..:P

    BalasPadam
  7. wee !! ada sawah padi la.

    *mood cuti selalunya membantutkan tuk wat keje an2 ;)

    BalasPadam
  8. saya bangga saya anak kampung ^^

    BalasPadam
  9. bestnye udhe pon balik bercuty dah ni ^_^

    BalasPadam
  10. @FL blogh0use

    setuju sgt..tu yg lemah bila kat kampung..nk duk relax jer...waaaa

    BalasPadam
  11. ohh. tak boleh pakai jeans. firstime dgr :0

    BalasPadam
  12. @kura

    abah kita warak sikit..=__='

    BalasPadam
  13. best je kan kalau balik kampung. tenang jee :) lama dah tak balik kampung :')

    BalasPadam
  14. Pewitt. Jeles tengok sawah padi kt belakang uh. Kg kita takde padi. =_=

    BalasPadam
  15. same la kite. abah kite pun tak kasi pakai seluar jeans. die suh pakai kain. klo nak pakai suar jeans kene pakai snyp2. hehe.

    BalasPadam
  16. Ehhh kampung akak kat mana? wah lawa kampung hehehe nyaman je yer.

    BalasPadam
  17. akk nak ikot blik kg awak.bleh x? :D

    BalasPadam
  18. alololo...pelangi pon duk kg dulu2;) seronok je duk kg.tenang je dari duk bandar kan:)

    BalasPadam
  19. besoho sgt la kapong mu tu mekcah..ahaha..aku lalu sokmo beso2 jah...mu penyeri kapong mu r ni..eheh

    mekcah eh..nok tau ko wano nok wat terrr..pm aku..aku oyakla

    BalasPadam
  20. Kenape kak hazanis ni comel sangat ?

    BalasPadam
  21. cantiknay gambar- gambar Nisa

    edit pakai apa ye?

    hehe..

    bestnya ada sawah kat belakang tu :)

    BalasPadam
  22. cik Ayu lau cuti smggu pun wojib kelik!!bia dudok srwk pun... hehehe

    BalasPadam
  23. wah..seronoknye.. kalo kat kpg kita xde nye nak bebaju kurung..kalo ade pon mase kenduri..tak pon tyme raye je..

    BalasPadam
  24. maya tak banyak duit nak balik kampungg ~ sebab, kat sarawakkk ~ ngeee~

    BalasPadam
  25. cantik pemandangan kampung ni kan...

    BalasPadam
  26. comel nya akak <3
    sy pun org klantan gak..hee

    BalasPadam
  27. ada padi kira terbaiklah nyh..woahhh

    BalasPadam
  28. Kelantan dekat mana ? Fatin dekat Pengkalan Chepa . Umah atok dekat Pantai kundur, tahu?

    BalasPadam
  29. Comel..saya suke hehe :)

    BalasPadam
  30. Wah cantiknye kampung sme mcm orangnye

    BalasPadam

siapa komen, dapat bunga ♥ ^^◕‿◕✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...