RESEPI

TRAVEL

TIPS

Malam akad nikah....Alhamdulillah, akhirnya menjadi milik Nur Adli..^^

by - 11:27 PM


Assalamualaikum L.O.V.E..=)

hoho sekarang musim kawin kan.....situ sini ada kenduri kendara....dan bila cuti sekolah jer bakal pasangan pengantin memilih cuti sekolah ler masa yang sesuai untuk melangsungkan perkahwinan....dengan kata hari bahagia untuk diingati buat selamanya.....InsyaALLAH untuk sekali seumur hidup, kalau dah terlebih tu wallahualam la tu kan.....semua ketentuan jodoh, maut semua tu di tangan pencipta kita..yer dok??

ececece, udah lama aku rasakan blog Love is Cinta dibiarkan bersarang dengan lalang yang tak sempat dipotong..Lolzzz tiada lagi celoteh yang panjang kan...al-maklum la busy memanjang mengalahkan orang yang nak kawin kan....Agagaga seperti tak percaya lak akak aku dah kawin....semuanya berjalan dengan lancar...sebenOrnya banyak picha masa akak aku kawin hari tu tapi aku terpaksa upload sikit-sikit udah la yer..nanti berat lak blog kesayangan aku nie..kan tak pasal-pasal korang terus jer tekan butang x gara-gara lambat loading...^^ 

sekarang masa untuk mengaktifkan diri....moh ler sahabar blogger, facebook, twitter dan stalker layan picha masa malam akad nikah hari tu.....walawaweii akak aku dah jadi milik orang dah.....Humm sat lagi tak boleh la nak bermanja seperti dulu...:( 

dua beradik sedang berdrama...'jah!!..mun jadi milik ore doh la....humm jangan abaikan aku....janji!!'..:(
Majlis akad nikah berlansung di masjid kampong aku iaitu masjid Mukim Kampong Delima bersamaan 12 hb 3 2012.....Alahai dengan 2x lafaz...gabra bebenor abang ipar aku nie....'naling' ore klate kato...:)

Abang ipar...:P
jangan naling deh abe ipar terrr......jago molep kakok sayo terrr...wat ngenak kak sayo bulih nyekeh la.....aci dop???Hakssss

terlintas difikiran...Ya ALLAH bila turn aku pulak nie...ahaksss lambat lagi ke??:P



Opocot..muka jelesss ke nie???Hohoho tak der maknanya...eceh tak mau mengaku kan...yang sebenor perasaan gembira dan sedih bercampur aduk.....bahagia bila tengok kakak sendiri dah selamat di ijabkabulkan.....akhirnya tanggungjawab akak aku sebagai isteri dah bermula....selamat menjalankan tugas dengan sebaiknya yer kak....ikut perintah suami selagi tak melanggar larangan ALLAH s.wt...:)
bagai pinang dibelah dua...^^


dalam bilik warna merah putih dan diluar lak purple putih..hewhew pelik tapi benar dan akhirnya comel gak pelamin yang akak aku tempah nie..berbalaoi la kot..=___='
kami 5 beradik..^^


bermula yang sulung berbaju purple tu, Zulhilmi...yang ke-2 akak aku yang kawin tu iaitu Hamizah...lepas tu abang aku yang berbaju sedondon ngan aku Azizi...baru la aku lepas tu dan yang bongsu lak Fadhilah bertudung hitam tu...kami hanya berlima, tak lebih dan tak kurang...Ngeee thanks ma dan abah kerana menbesarkan kami sehingga kami cukup dewasa walaupun kadang-kadang kami sendiri menimbulkan masalah buat ma dan abah..hummm
sayang akak saya ketat-ketat..^^
semoga berbahagia untuk selamanya akak ku sayang.....nanti nak ambik tips perkahwinan dari akak bila turn adik lak...Lolzzz

sayang Ma dan abah selamanya...=)


orang yang paling bahagia malam tu tentu la ma dan abah aku...anak yang mereka jaga sampai la dah besor, bekerja dan akhirnya berjaya dikahwinkan jugak...so selesai la tanggungjawab ma dan abah aku kan......^^

last sekali baru ada picha satu family kan...hoho ada ke patut.....nie la satu-satunya picha yang sempat uncle aku snap malam tu...semua busy so dikesempatan nie kami harus bergambOr.....pandai gak eh uncle aku nie ambik gambor,homla guna kamera mahal tentu la hasilnya cantik kan.......actually uncle aku tu sangat berminat dalam bidang photography ni tapi aku segan nak kenalkan beliau dengan kawan-kawan aku yang lain.....Opsss aku pun segan nak add beliau di Facebook..tak pasal-pasal dia tengok semua picha aku kuar outing tu..nanti kantoi..=__='


p/s:Sabda Nabi Muhammad S.A.W----->"Apabila berkahwin seseorang itu, maka sempurnalah separuh agamanya, maka hendaklah ia bertaqwa kepada Allah S.W.T untuk selebihnya". 


k Bai!!...Salam...

You May Also Like

24 kata-kata indah...

  1. tahniah tuk akak awk...
    happy family...
    btw mole akal awk cm sy erk...
    hahaha

    ReplyDelete
  2. congretz tuk akak tu..
    bahgia selalu k..
    akak akak...
    akak bila lagi??
    tapi muka tu cam nak nagis je..hihi =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu nak nangis sebab lpas ni kena berpisah dgn akak....turn akak lambt lg, so merasa yang kakak dulu sudah..=)

      Delete
  3. a'ah bila turn awak plak? hehe

    anyway tahniah untuk kakak awak. moga jadi isteri solehah dan bahagia selalu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap2 mcm tu la...dua-dua ustaz dan ustazah...insyaALLAH semoga mereka faham bab2 agama nie..=)

      Delete
  4. tahniah untuk kakok demo..adik dio bilo pulok ni??

    ReplyDelete
  5. wawhhh..thniah ntk kakak kak :)
    turn kak bile plak?? woooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. wooo jgn ditnya..hehhe 2 thun lg baru tnya balik eh..:P

      Delete
  6. tahniah kakak. adik die bile plak? hihi

    ReplyDelete
  7. cantiknya adik beradik sis..hehe :)

    tahniah kat kakak ! ehem sis bila lagiiii?? :p

    ReplyDelete
  8. turn kak anis dh tak lme lg lerr tu hihihi
    taniah tok kakak kak anis :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tQ fatin...xsabar nk g spa mak fatin tu..:P

      Delete
  9. hai kak anis ! dah lama anis tak dapat jenguk akk..sekarang ni dah balik kedah line kat sana tak brapa elok..hehehe..sorry ya kak..tapi sekarng ni saya curi2 datang sini juga..tahniah untuk kakak akak..tak lama lagi insyaAllah giliran akak pula..hehehe..btw akak sekeluarga memang nampak bahagia benar dan your sissss semua cantik-cantik macam akk..bertuahnya dengan kurniaan Allah..heee

    miss u sis :)

    ReplyDelete
  10. congratz dear...eh..kakak awak..cantik molep srupo kakok yo... :)

    ReplyDelete
  11. Cik Love kt bila nak kahwin yer...?? Hurmmm....

    ReplyDelete
  12. salam...maaf saya hanya mau bertanya...awak sudah berpunya ke belum?
    cuma ingin tahu....maaf ye...:)

    ReplyDelete

siapa komen, dapat bunga ♥