RESEPI

TRAVEL

TIPS

40 minit di Lata Tembakah..:))

by - 10:41 PM


Assalamualaikum L.O.V.E…=)

Masa untuk update laju selajunya..harap-harap dengan kelajuan aku nie polis tak saman aku…-__-"

Eceh!!.....kononnya busy sangat ler tuww…yurp, memang busy sekarang, hoho esok dah nak bertolak balik Puncak Perdana…Oh malas giler sebab tak der yang menarik kat sana….Sob sob….apa pun aku terpaksa!!...arghhh semata-mata untuk segulung 'IJAZAH'…semoga ianya berjalan dengan lanjar..Amin….

Okeyh kembali kepada topik yang asal….masa cuti semester nieada la satu hari tu iaitu sabtu yang lepas, aku terpaksa drive dari umah aku ke UNISZA, Gong Badak….Alang-alang dah sampai sana, apo lagi kito berderak sakan la kan..Lolzzz sakan la sangat Cuma singgah Lata Tembakah jer kojap…dalam 40 minit macam tu la….niat dihati nak duk situ lama-lama..apo lagi kito mandi la kan..tapi, mak aku ajok balik awal-awal..haishh nie yang aku tak suka…..so terpaksa la dengar cakap mak..mandi pun dalam 30 minit jer..Sob sob….:'(

Muka teruja bila sampai sana..nak mandi, nak mandi...^^

Layan jelar picha masa kata LT tu….tak boleh lama-lama mak tak suka…katanya ingat kat abah kat umah..hahahaha sajer aku menaMboh cerito…Lolzzz mungkin mak aku risau aku duk mandi kot yelar takut perkara yang tak diingini berlaku..nak gi sana pun aku tak plan…nampak signboard Lata Tembakah terus signal ke sana..muehehe masa tu pun berbaju kurung..nasib baik my adik bawa baju lebih untuk balik kampong..boleh lerrrr aku pinjam baju dia…

kalau mandi guna baju kurung nie boleh dop??aci tok selok dop??:P

Opocot!!seyess lama giler adik aku salin baju mandi...-___-'

Info Lata Tembakah
  • Terletak di Hutan Simpan Pelagat dalam Daerah Besut. Ianya merangkumi kawasan seluas 300 hektar dan terletak kira-kira 24 km dari Jerteh dan 130 km dari Bandar Kuala Terengganu.
  • Kawasan hutan lipur ini mula dimajukan dalam tahun 1987 dan menjadi tarikan pengunjung-pengunjung dari dalam dan luar negeri disebabkan oleh beberapa keistimewaan yang terdapat disini seperti tumbuh-tumbuhan semulajadi, sungai yang bersih, air terjun yang menarik dan kolam-kolam semulajadi yang sangat sesuai untuk tujuan untuk perkelahan bersama keluarga.
  • Di sini amat popular sebagai destinasi untuk menjalankan aktiviti perkhemahan. Setiap hujung minggu ataupun cuti sekolah, tempat ini tidak pernah sunyi kerana sentiasa dihidupkan dengan kem kesedaran bina insan, jati diri,pengakap, kadet polis dan lain-lain lagi.
  • Lata Tembakah menjadi tumpuan bukan sahaja penduduk setempat malah mereka yang tinggal di luar kawasan Besut. Jambatan gantung yang disediakan selain air terjun dan batu batan yang cantik sememangnya cukup menyejukkan mata yang memandang.

   
Yeah!!dah siap baju…nak mandi, nak mandi!!

kejernihan air yang memukau..rasa tak nak naik jer..T__T
lupa nak keluarkan tudung dari kereta...so terpaksa guna tudung nie jugak untuk mandi...hikhOk..ader aku kesah..:P

kami hanya bertiga...=)

Masa untuk balik…basah bejeruk!!....muehehe salin-salin baju terus balik!!...Cuma singgah kedai makan jer..LapOr….sampai umah terus buat cenderahati untuk majlis perkahwinan kakak aku dan terus tido…ZzzzZZZ….

K…Bai!!...Salam..^^

You May Also Like

13 kata-kata indah...

  1. seronoknye dpt mandi manda...
    lata tembakah tu da dekat ngan machang,kampung kte..hehe

    ReplyDelete
  2. Jernihnye air....Love river, love waterfall!Tak suke mandi Laut.huhu...

    ReplyDelete
  3. yeahhh,esk rin pun pegi mndi waterfall jgk.InsyaAllah :) mai lah join :)

    ReplyDelete
  4. wahhh sangat2 comel lha sis nie :)

    ReplyDelete
  5. yakkk blam blam ado kijo dea lagi dip g mekpeh kot laen deh. dewi pun berona doh nok g air tujun nyo. ngide lana doh nieh. HAHA. sekalo gak g pata meme dewi tok mandi la. dok dak.

    p/s : dale apo juo keadaan. mek cinta nieh comey sokmo la. SubhanaALLAH :D

    ReplyDelete
  6. waaa bestnyee lame xmai cni huuuuu T__T

    ReplyDelete
  7. bakpolah comeyy sangat hanis niiii ! jeles maya nii ~~

    ReplyDelete
  8. Bbbrrrr,,,,
    Woooahhh....mandi manda seronoknya mesti dingin' huhuuhhuhuuh
    sweeettt...comelnyeee

    ReplyDelete
  9. seronoknyer.. lme tak mandi2 mcm tu..
    hik hok ^_^

    ReplyDelete
  10. bestnyer...mmg kita tak pernah smpi g la..

    ReplyDelete

siapa komen, dapat bunga ♥