RESEPI

TRAVEL

TIPS

Review PNB Perdana Hotel Kuala Lumpur

by - 10:28 AM

Sekitar awal bulan Ogos 2015 yang lepas Mek Cah berkesempatan menginap di PNB Perdana Hotel Kuala Lumpur. Punca Mek Cah berkesempatan menginap di sana ialah teman hubby kursus. Dah la selama seminggu jadi pengalaman dari segi perkhidmatan kemas bilik, makanan, dan layanan, parking semua Mek Cah dapat rasai dalam tempoh seminggu. Sangat berbeza dengan 'Hotel Murah di Kuala Lumpur' iaitu Hotel Sentral Kuala Lumpur. Apa pun setiap hotel mempunyai service berlainan. 

reviewn pnb perdana hotel

peta pnb perdana hotel

Yang penting Mek Cah tak rasa bosan langsung apabila hubby keluar kursus di Doubletree by Hilton Hotel Kuala Lumpur. Mula-mula hubby decide nak menginap di hotel tersebut tapi company hubby tak luluskan jadi kami memilih PNB Perdana Hotel Kuala Lumpur yang hanya berjalan kaki 10 minit ke tempat kursus. 

foto PNB Perdana Hotel Kuala Lumpur

hotel murah di kuala lumpur

Yang ni Mek Cah punya!
Pengalaman indah ketika menginap disana ialah dapat merasai sarapan pagi di puncak menara PNB Perdana Hotel Kuala Lumpur. Keindahan kota dapat dilihat dari puncak menara dan ianya rezeki kami kerana hari terakhir dapat bersarapan pagi disana memandangkan restoran di tingkat bawah ramai orang dan pekerjanya cadangkan kami bersarapan pagi di tingkat atas. Yang penting selama seminggu sarapan pagi kami adalah percuma. Terlalu banyak pilihan makanan sehingga kami tak pernah skip bersarapan. 

Hari ketiga kami baru berpeluang melawat kawasan hotel dan kononnya ingin bersauna bersama tup tup sunyi sangat dan rasa takut jadi kami cuma berehat cuci mata ditepi swimming pool.

facilities in pnb perdana hotel

facilities in pnb perdana hotel

Lokasi strategik berdekatan dengan Ampang Park cuma jalan kaki 4 minit ke sana dan train pun senang. Hanya naik LRT kami dapat sampai ke Masjid India dalam beberapa minit, dari menghadap jem baik kami naik LRT sahaja. Lol!

Bilik tidur kami di PNB Perdana Hotel selama seminggu 

10Binjai Restaurant



Jadi kepada yang mempunyai bajet lebih boleh la merasai suasana sebenar menginap disini. Yang penting perkhimatan mereka terbaik dan pasti korang akan teruja dengan juadah sarapan pagi yang terlalu banyak pilihan. Sekarang Mek Cah dan hubby dan tak sabar terbang ke Bandung pula pada 26 Ogos ini. Rindunya Bandung dan semestinya Mek Cah study lagi tentang 'Tips bercuti ke Bandung'. 

Okay jom sambung berangan berada di Tangkuban Parahu, Strawberry land, Floating Market, De' Ranch dan bla blaaaa. Papai. 

You May Also Like

12 kata-kata indah...

  1. best...best.. selamat pengantin baru..semoga berbahagia hingga ke akhir hayat..

    ReplyDelete
  2. Kalau citer pasal hotel breakfast lah yang paling best..

    ReplyDelete
  3. SubhanaAllah cantiknya viewnyaaa.. Perghhhh.. nanti kalau dah kahwin nanti, nak ke sinilah...

    ReplyDelete
  4. Lawa hotelnye..

    Done follow mek cah #4890;)

    ReplyDelete
  5. wahh bestnya dapat rehatkan badan n minda kt hotel. breakfast kt hotel memg d best. selamat pengantin baru mek cah. semoga sentiasa kekal bahagia bersama hingga ke syurga :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. best, hilang sikit stress. terima kasih kak, doakan kebahagiaan kami :D

      Delete
  6. pre honeymoon ke sasa.. hehehhehehehe

    ReplyDelete

siapa komen, dapat bunga ♥