RESEPI

TRAVEL

TIPS

Bayaran Ke-3 Dari Google Adsense RM418.87

by - 4:24 PM

Assalamualaikum. Memang agak sukar untuk buat duit melalui Google Adsense bagi yang masih baru dalam dunia blogging. Tapi Mek Cah perasan golongan sifu dan senior menjadikan blog mereka sebagai sumber pendapatan mereka. Bukan sahaja melalui advertorial tetapi melalui job review yang diorang dapat melalui customer lebih-lebih lagi mereka yang ingin mempromosikan produk mereka. Begitu lah fungi blogger kepada masyarakat dalam menyampaikan informasi kepada semua. Namun kalau blog yang mengarut penuh dengan ads memang Mek Cah geleng kepala. Lolz kalau perasan bila kita buka je blog yang jenis viral dan mengarut keluar lah ads yang merapu, jadi awal-awal memang tak payah klik link tu. Sonang!

Berbalik kepada bayaran dari Google adsense Mek Cah dapat bulan Oktober, Januari, dan yang terkini Mac. Memang agak lama nak dapatkan duit dari Google adsense maklumlah bila dah cukup 100USD baru duit akan dimasukkan ke dalam akaun kita secara automatik. Biasanya 23 hb bayaran dari Google adsense dah dapat dan kita tidak perlu menunggu  sehingga hujung bulan macam orang yang berkerja. 

Bayaran Ke-3 Dari Google Adsense
Bayaran Dari Google Adsense

Jadi jumlah kali ini yang Mek Cah dapat ialah RM418.87, agak kurang berbanding sebelumnya. Macam biasa cas perkhidmatan akan ditolak sebanyak RM5. Tetapi cukuplah dengan rezeki Allah bagi sekurangnya dapat juga Mek Cah bayar ansuran kereta dan tidak perlu bergantung kepada suami. Teringat pula kegigihan masa mula-mula beli kereta sehingga lah wujud entri ini 'Pusat Jualan Kereta Murah Di Kelantan'. Rezeki beli kereta pun kerana business dari Hazanis Fashion, terima kasih Allah. Sekadar perkongsian sekarang HF ada buat clearance stok 'Jubah Terkini Hanya RM50 Termasuk Postage', boleh la ushar kot-kot ada yang berkenan. Eceh!

Tak nak bercerita panjang, jadi kepada sesiapa yang nak belajar menggunakan Google adsense boleh rujuk blogger otai ataupun google je cara buat duit melalui Google adsense. Buat masa sekarang sumber inspirasi Mek Cah dalam dunia blogger yang boleh jana pendapatan melalui blog ialah Hasrul Hassan dan Jobs Malaysia. Disini Mek Cah juga ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada mereka yang pernah menggunakan blog Mek Cah untuk mempromosikan produk mereka. Blog Love is Cinta sekarang dah boleh buat duit melalui blog. Syukur! 

You May Also Like

22 kata-kata indah...

  1. Replies
    1. Alhamdulillah rezeki dear. tp tulah kena byk sabar. :')

      Delete
  2. wahhhh, okay la dah dapat. Iday sedih sebab adsense tak boleh nak letak kat blog. Macam2 cara dah buat, sampai dah putus asa dah. hahaha

    Tahniah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. la yeke? no pin dah sampai rumah? mesti ada yang tak kena masa pasang code dia. :)

      Delete
  3. wahhh tahniah...cuba ajar akak macam mana nak men google adsense ni...he he he...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nis pun xtahu tapi google adsense ni kalau boleh nak page view tinggi. :')

      Delete
  4. saya pun ada google adsense, dah lama lulus, tapi sampai sekarang masih belum menunjukkan hasil..kecewa..huhuhu

    ReplyDelete
  5. Bukan senang nak dapat bamyak ni, tahniah ye..:)

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah. saya pulak belum lagi sampai ke tahap like hazanis. ne pun mcm chipsmore bila nak berblogging huhu.

    ReplyDelete
  7. wahhh bestnya..eca baru nak dftr adsense.baru nak aktifkan diri balik.

    ReplyDelete

siapa komen, dapat bunga ♥