Tentang rasa

Assalamualaikum cinta.

Bila perkara yang dirancang tidak berlaku seperti yang kita impikan maka perasaan kecewa secara tidak langsung hadir dalam diri. Namun segalanya ketentuan dariNya. Yang penting kita usaha, berdoa, bertawakkal dan segalanya berserah kepadanya.


Tatkala Dia mendatangkan UJIAN, 

pandanglah dengan pandangan IMAN.
Di saat Dia mengirimkan MUSIBAH, 
hadapilah dengan hati yang TABAH.
Di kala Dia mengutuskan sesuatu, 
belajarlah untuk BERJIWA HAMBA.

Hati mampu mengeluh namun tidak mampu untuk melawan takdir. tentang jodoh, kematian, kasih sayang semuanya milik Allah. kita hanya meminjam dan tidak semuanya kekal. Alhamdulillah setiap perkara yang berlaku pasti ada hikmah. syukur, syukur, syukur dengan kesedaran yang ALLAH bagi kepadaku. sayang manusia terhadap manusia yang lain tidak boleh melebihi sayang manusia kepada ALLAH. kelalaian itulah Allah tidak suka kepada hambanya. bila sesuatu terjadi, baru kita tersedar dari mimpi tentang kekurangan diri terhadap kasih sayang kita kepada ALLAH.

pasti, dan pasti setiap perkara yang berlaku Allah akan memberikan yang lebih baik kepada hambanya selagi kita tidak putus berdoa. Ya Allah, walaupun hakikat sebenar sukar untuk melupakan tapi ku harus tabah dalam menempuh ujian dariMu. bersangka baik dengan Allah bila di uji. pasti ada hikmah disebaliknya. Insyaallah.


Ya Allah Ya Tuhanku...

Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati
Isteri yang dikasihi
Isteri yang solehah
Isteri yang senantiasa dihati
Amin, amin Ya Rabbal Alamin..


Awak...

Daku berharap dirimu lebih setia, bertanggunjawab, penyayang, terhadap diriku. jadi lah imam yang mampu melindungi dan membimbingku. sesungguhnya ku ingin menjadi seorang isteri yang solehah. 

Mulailah sekarang, mulailah di mana kamu berada sekarang dengan apa adanya. Jangan pernah pikirkan kenapa kita memilih seseorang untuk dicintai, tapi sadarilah bahwa cintalah yang memilih kita untuk mencintainya.

Terima kasih cinta.

--SMS/WHATSAPP/VIBER : +6010-8931044 --

31 ulasan:

  1. ngape jiwang-jiwangan nie?hehe..sis doakan yg terbaik utk adik.insyaAllah ada jodoh yg baik2.aamiin.. =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. insyaallah. doakan nis yer sis. happy tgk kehidupan sis. bahagia. :)

      Padam
  2. pasti ada hikmah atas setiap perkara yang berlaku...

    BalasPadam
    Balasan
    1. aah anis. bersangka baik dengan-Nya. :)

      Padam
  3. sgt mendalam maknanya...yg tersirat dan tersurat...terasa amat pedihnya hati..amat sukarnya hati utk menerima tp perlu menghadapinya jua... if u want seseorg utk meluahkan isi hati... "Main Hoon Na" ..(sy kan ada)..

    BalasPadam
  4. Setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya..salam singgah sis..:)

    BalasPadam
  5. jiwang2 di petang hari . macam da nak kawen da mek cah ni .

    BalasPadam
  6. aamin..:)
    have a nice day mek cah..:D

    BalasPadam
  7. macam kenal je ayat dekat sidebar tuan tanah tu... heheheeh

    BalasPadam
  8. Hiasi peribadi dgn akhlak yg mulia agr dianugerahkan Allah dgn pasangan yg mulia. Doa byk2 deh. Pasangan yg soleh, insyaAllah rumahtangga akn bahagia dan diberkati Allah. Aminn :)

    BalasPadam
  9. Hiasi peribadi dgn akhlak yg mulia akn dianugerahkan Allah dgn pasangan yg mulia. Doa byk2 deh. Pasangan yg soleh, insyaAllah rumahtangga yg bahagia dan diberkati Allah. Aminn. :)

    BalasPadam
  10. kasi kahwin cepat-cepat aa..haha

    BalasPadam
  11. alhamdulillah Alllah tunjukkan kebenaran cepat... Syukur sngt kan mek cah .. :D .. sabar ehh

    BalasPadam
  12. Balasan
    1. xdam nop cito ko awop. nati male2 nim deh. -.-'

      Padam
  13. bkpo terrr.... jiwo molek nie... ape-ape pun, anis doakan yang terbaik tuk mek chah.. :)

    BalasPadam
  14. bkpo terrr.... jiwo molek nie... ape-ape pun, anis doakan yang terbaik tuk mek chah.. :)

    BalasPadam
  15. hehe .. amin . ingatkan kak nk kawen dah :) mcm kak irine :)

    BalasPadam
  16. kenapa ni kak'...awat macam sedih je gambar kedua tu???ad masalah ke??

    BalasPadam
  17. Be strong sis..Allah will be by urside..:)

    BalasPadam
  18. ehem ehem ehem...jiwang ler adik sorng nie ;) i like....

    BalasPadam
  19. ehem ehem...nape nih...huhu...

    BalasPadam
  20. Setiap ujian dan musibah itu adalah dari Allah swt..Allah menguji hambanya agar kita sentiasa ingat kepadanya..Insyallah Mek cah..Jay sendiri dah lalui segalanya..Cuma skrg ni Jay berserah kepada Allah untuk menentukan apa yang terbaik untuk Jay.Usaha+doa=Tawakkal..Jay pun nak kawin tapi xde calon juga:)

    BalasPadam
  21. kakak ..saya peminat akak ni ..!! :)

    BalasPadam

siapa komen, dapat bunga ♥ ^^◕‿◕✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...