Cinta ke Hujung Nyawa

Sepasang Suami Isteri "Sweet Couple" sedang berjalan sambil berpegangan tangan.. Tiba-tiba si Isteri bertanyakan soalan pada suaminya...♥ 

ISTERI: Abang, bila kita jalan macam ni, semua orangg memerhatikan kita kan? Mesti mereka pelik kenapa lelaki sehensem abang memilih saya yang serba kekurangan ni sebagai isteri abang...

SUAMI: Kenapa sayang cakap mcm tu? Sayang kan isteri abang  biar lah apa orang nak cakap pun.(senyum)

ISTERI: Sayang tahu tu, tapi sayangkan tak secantik perempuan-perempuan lain, badan gemuk, kulit gelap, pendek,. Rasa macam tak layak jadi isteri abang. (Dengan nada yang sayu)..

SUAMI: (sambil mengenggam erat tangan isterinya) Sayang, ni lah yg dikatakan JODOH... ALLAH dah tentukan sayang jadi milik abang, abang REDHA... Dan untuk pengetahuan sayang, abang pilih sayang sebagai isteri abang bukan kerana paras rupa, bukan kerana harta tapi kerana agama yang ada pada sayang..kali pertama abang tengok sayang, abang yakin sayang boleh jadi isteri yang terbaik untuk abang tempuhi dunia ni... dan bila abang pandang muka sayang masa tu, nampak wajah keibuan pada sayang....

ISTERI: Tapi abang........


SUAMI: (menutup mulut isterinya) Tak de tapi-tapi, Sayang adalah AMANAH dari ALLAH,. Apa pun yang orang nak cakap abang tak kisah, apa yang abang tahu, abang BAHAGIA ada sayang disisi, sebab sejak kita nikah abang dah ada teman untuk menghafal al-quran, abang dah ada teman untuk mengaji dan abang dah ada teman untuk Tahajjud di sepertiga malam... sayang ingat senang ke abang nak cari isteri macam sayang???? susah tau...

ISTERI: memandang suaminya dengan air mata berlinangan dipipi..


SUAMI: Alolololo... isteri abang nangis ye??? (sambil kesat air mata isterinya).. abang tahu abang hensem (cewahhhh, hehehe) , dan abang tahu abang boleh dapat perempuan-perempuan yang cantik, tapi abang tak nak ikut NAFSU, lumrah lelaki inginkan teman hidupnya secantik bidadari, tapi abang tak kejar semua tu, semua tu hanya didunia.. abang nak kejar JANNAH bersama-sama isteri abang yang comey ni... abang tahu isteri abg nie mampu jadi bidadari abang yang paling cantik untuk abang dan anak-anak nanti... InsyaALLAH di syurga nanti juga... kan sayang kan???

ISTERI: InsyaALLAH abang, terima kasih (nangis)

SUAMI: Dah la tu sayang, jangan nangis dah tau.. Jom ikut abang pergi masjid, kita pergi taman-taman syurga, malam ni ada kuliah kat masjid..
ABANG SAYANG ISTERI ABANG.... (^^ ,)
Allahurabbi...

JomLIKE & SHARE:  Syurga Itu Impian Setiap Orang

"Dua jiwa, dua hati berpadu bersama dalam bahtera terindah bernama cinta"

Nota kecil : Mampukah scene sweet dalam "drama Setia Hujung Nywa' menandingi kisah cinta ini. Renung-renungkan dan selamat beramal. ♥ 



--SMS/WHATSAPP/VIBER : +6010-8931044 --

26 ulasan:

  1. jarang nak jumpe lelaki macam ni. payah....huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul3. lelaki seperti ni 1 dalam sejuta lau nak dapat.=)

      Padam
  2. sgt2 sweet... hehehe tapi ena tak pernah follow up cerita setia apa ke benda ni... hukhukhuk

    BalasPadam
  3. sweet... like2...

    pinkbubblegumprincess.blogspot.com

    BalasPadam
  4. so sweet...bestnya..alallala...:D

    BalasPadam
  5. Sweetnya cerita ni..lelaki mcm ni hanya 1 dalam seribu.lelaki yg baik hanya utk wanita yg baik. :)

    BalasPadam
  6. kalau lah dpt husband mcm tuuu kan best.
    yg boleh guide, n sgt menghargai ^_^

    BalasPadam
  7. Awak, sy xtau nk ckp cmne. tp dialog atas ni mmg menyentuh hati. alangkah bagusnya kalau saya dapat suami mcm ni jgk. mungkinkah sy bleh dpt? skrg laki byk pandang harta n cantik je.. sobs sobs sob T_T

    BalasPadam
  8. bahagia nye kalau dpt si suami mcm ni.. susah nk cari lelaki yg pentingkn agama.. ^,^

    BalasPadam
  9. I'm new here (^_^)
    Sweetnya cerita dia...
    Best!!!

    BalasPadam
  10. alalala...so sweet...sweetlah cerita nie!

    BalasPadam
  11. Waaaaa!! Terharunye..klaula Allah tentukn jdoh kt cmtubksn..subhanallah..

    BalasPadam
  12. cerita yg sangat menarik. semoga kita mendapat jodoh yg mencintai Allah melebihi sumenye walaupun diri kite. InsyaAllah, Amin :)

    BalasPadam
  13. nice & Sweet Story.. agak2 kamu & pasangan gtu tak..

    Visit | Follow mine

    BalasPadam
  14. sweet sgt2..nak nangis...huhu

    BalasPadam

siapa komen, dapat bunga ♥ ^^◕‿◕✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...