Keindahan Pantai Sri 7


Sekarang kita semua berada di bulan kemerdekaan iaitu bulan ogos..seperti yang kia tahu pada 31 ogos kita akan menyambut hari kemerdekaan…dan ketika ini jugak lah kita semua sedang menyambut Ramadhan...Opss tapi bukan itu yang mek cah ingin ceritakan tapi tentang Pantai Sri 7 yang kini dah berubah…keindahan Pantai Sri 7 korang juga boleh lihat sini "Outing suka-suki || Pantai Sri 7"..^^

Pak cik Google
Keindahan pantai ini sudah lama dikenali pelancong asing menerusi penganjuran pertandingan wau peringkat antarabangsa tidak lama dulu...mek cah sempat hadir ke pesta wau ini...hikss Tarikan utamanya bagaimanapun terletak pada fenomena tujuh teluk yang tidak boleh didapati di tempat lain. Daripada sebuah pantai yang sebelum ini pernah diancam hakisan teruk, pemandangan semulajadinya berubah menjadi tarikan kepada pengunjung dari luar... 


So, sehari sebelum puasa hari tu mek cah dan adik berjalan-jalan di Pantai Sri 7 untuk makan ‘colek ikan’…Fuhh memang sedap, berair mulut bila bercerita mengenai makanan tambahan pula sekarang tengah puasa kan…Di kawasan pantai lak kelihatan ramai peniaga yang menjual, air kelapa, jagung bakar, kerepok lekor dan sebagainya…

Hari minggu adalah waktu paling sesak di sini apabila pelawat membanjiri kawasan pantai. Kawasan pantainya yang luas juga membolehkan pelbagai aktiviti kekeluargaan seperti sukaneka dan perhimpunan keluarga diadakan. Untuk mereka yang ingin menghayati keindahan pantai pada waktu malam tidak perlu risau kerana banyak chalet dengan kemudahan penginapan selesa didirikan di sekitar kawasan ini. Chalet terapung umpamanya memberikan anda pemandangan indah perkampungan nelayan berdekatan. Bayu laut yang bertiup lembut memberikan udara nyaman tanpa perlu menggunakan penghawa dingin. Pantai Sri Tujoh yang asalnya terbentuk daripada tujuh teluk/ lagun. Pesisir pantai yang cantik dan tenang ini sangat sesuai untuk kawasan rekreasi keluarga, rombongan dan tempat kursus. Ia dibangunkan oleh pihak Majlis Daerah Tumpat dengan prasarana dan kemudahan seperti chalet, asrama, taman permainan, tandas awam, kedai makan, restoran, dewan serbaguna dan masjid. Pantai ini berada berhampiran dengan sempadan Thailand dan Kelantan di Kampung Tujoh yang teletak di Tumpat, 7 kilometer daripada Kota Bharu. Untuk ke sana pengunjung bolehlah menaiki bas yang bernombor 43 daripada terminal utama. Sepanjang perjalanan para pengunjung dapat melihat pemandangan yang menarik..http://www.kelantan.gov.my
Actually masa kecik-kecik dulu selalu je family mek cah datang sini..berkumpul ramai-ramai dengan maksaudara yang lain..memang seronok, aktiviti BBQ, main wau, mandi pantai.tapi itu dulu tapi sekarang kalau nak pergi kena sendiri sebab masing-masing dah mempunyai kehidupan sendiri..sibuk dengan kerjaya dan tugas menjaga anak… Tapi itu semua ada lah kenangan kan...


Thanks for reading..

p/s: Meleleh tengok pic 1st tu....keindahan ciptaan Allah , selagi kita hidup selagi itu lah kita semua sukakan keindahan..mereka yang sombong sahaja tidak mensyukuri dengan nikmat yang Allah berikan.......Eh KLIK SINI untuk menang duit. hehe nak, nak nak!! :P

--SMS/WHATSAPP/VIBER : +6010-8931044 --

31 ulasan:

  1. Prnoh pegi pantai ni, sangat cantik n best..=)

    BalasPadam
  2. @Hazwani Harun
    hehe study uitm machang dulu mesti sampai tempat ni kan..kalau tak memang rugi..:P

    BalasPadam
  3. meh2..jalan kat pantai teganu pulok.. lagi macam2 ade..huhu

    BalasPadam
  4. @Nor Zilla Sensei
    pantai terengganu lagi comey..tamboh2 pantai rhu10 tuh..:))

    BalasPadam
  5. haa..kenal pun.huhu.. bila nak sampai teganu plaknye.. :-)

    BalasPadam
  6. Pic kedua lagi style daripada pic pertama. :)

    Pic kedua lagi meleleh. :D

    BalasPadam
  7. letokla gmbr kito retek..kito ado..ahaha..

    BalasPadam
  8. cantik sgt...indahnya ciptaan Tuhan ni kan..=).syukur cz msih dpt mrsa nikmat ini...

    BalasPadam
  9. dekat stahun doh tak g pata 7 ni..hehe..

    BalasPadam
  10. subahanallah . cantiknye gambar 1st tu :) heee. cm best je maen wau n bbq segalaa ^^

    BalasPadam
  11. ~pantai sri 7 memng indah ~ :)
    ^_*

    BalasPadam
  12. len kali bwk kak lya pulok
    ahahaah

    BalasPadam
  13. amboiii..promote kelate tuu ehehhe..
    haaa..g datim laa tu heheheh

    BalasPadam
  14. wooo,,masa cuti selalu jugak g derak pantai neh..PCB pun ok gak..hok baru ne tok aman bali resort..bole tahan la tempat tu..

    BalasPadam
  15. @Mohammad Thaqib
    pic ke2 tu guna kamera biasa jer tu..yg 1st tu guna DSLR...fuhh cantik kan..:)

    BalasPadam
  16. @JIJI YU
    mano gmbr jiji nyo??comey2 jgk gambar jiji ambik...hehe

    BalasPadam
  17. @Munira Yaakop
    alhamdulillah masih dapat merasa nikmat itu..:))

    BalasPadam
  18. @Prettywrite
    yark, klu ore kalte rugi la xg..hehe

    BalasPadam
  19. @Mimieesyeerro
    mmg best main wau tapi mek cah xpndai main lah..hehe

    BalasPadam
  20. @nurul husnina
    klu ore asl klate tahu la kea tempat ni..:)

    BalasPadam
  21. @Lyaa Suriany
    blh sgt eh kak lya....klu k.lya g kala kubur singgoh la pntai ni..dekat doh tu...

    BalasPadam
  22. @Lyaa Suriany
    blh sgt eh kak lya....klu k.lya g kala kubur singgoh la pntai ni..dekat doh tu...

    BalasPadam
  23. @nuruashia
    hehe promote sikit..hehe mmg datim tapi datim dgn adik..:))

    BalasPadam
  24. @Nick Nashram
    PCB mmg ok...puah2 alik ptg bulih la g derak sano...tp klu lik tok bali xpernah sapa lagi..jauh nge tempat ambo...huhu

    BalasPadam
  25. Cantik nyaa pantai tu! Teringin pulak nak pegi hehe. :) Anyway akak comel!

    BalasPadam
  26. lamo doh ambo tak gi sana.

    lamo sunguh.

    kapong wan dekat kale kubur.
    dulu, tiap kali balik kampung.
    mesti gi jale petang petang..

    nanti kelik nak gi laaa..

    BalasPadam
  27. x pernh pergi sane lg~ sob sob

    BalasPadam
  28. subhanallah.. ciptaan Allah

    BalasPadam
  29. tepat ni tepat kawe main main masa kecik..cari akan, ketam,etak. kerang....dekat nga rumah arwah atuk........

    BalasPadam

siapa komen, dapat bunga ♥ ^^◕‿◕✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...