kenapa ALLAH temukan kita dengan orang yang salah



Assalamualaikum...




Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.



  1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.
  2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.
  3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.
  4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.
  5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...
  6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.
  7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.
  8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.
  9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.


Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.


Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..


PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..


~ALLAH tahu apa yang terbaik untuk kita~♥ 


p/s:::picha di atas tiada kena mengena pun dengan entry nie...:D








--SMS/WHATSAPP/VIBER : +6010-8931044 --

15 ulasan:

  1. kdg2 kekecewaan tu yg buat kita lagi kuat...

    BalasPadam
  2. mgkin sbb cinta yg xikut syariat xdiredhai ALLAH TAALA..

    BalasPadam
  3. cinta dan segalanya hanya perhiasan dunia..cinta allah gak kekal sampai akhirat sana =)

    BalasPadam
  4. onie::sbb awak kan tahu apa yang terbaik utk kita..mungkin ada hikmahnya kan..:)

    BalasPadam
  5. cik duyung::saya sokong tapi...kalau kecewa, ambil masa yg lama utk pulih..tu bg saya..:(

    BalasPadam
  6. mey::mgkin ada betulnya kata awak...so pandai2 la kan fikir..:)

    BalasPadam
  7. zoey::yup.....indahnya cinta ALLAH....:)

    BalasPadam
  8. Sebenarnyer Allah xnk kta hanyut dan leka ....ADa hikmah disebalik kejadian...

    BalasPadam
  9. capik::betul3....kejadian yg lepas menjadikan kita lbh dewasa dan sentiasa beringat....:)

    BalasPadam
  10. comelnyer tuan blog :)

    mmg sakit pts cintan tp Allah nak uji kita..

    btw, salam kenal ya? :)

    BalasPadam
  11. comeynyo potoshot ni...bleh jd model la awak Hanis...:)
    Jap agi mest Femes cam Fatin Liyana...

    BalasPadam
  12. siti asiah::emm tu cuma picha je awk....haissh femes tu idok ler....lau fatin liyana tu mmg cantik...:)

    BalasPadam
  13. pandai awk hias blog awk..cantik sgt2..

    BalasPadam

siapa komen, dapat bunga ♥ ^^◕‿◕✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...