KESEDIHAN



S.A.L.A.M ..

hari ni aku betul-betul sedih..tak tahu kenapa...
Dan sememangnya.......
 sebelum ni pun dalam seminggu tu airmata aku ni wajib keluar...semestinya aku jenis sensitif dan mudah mengalirkan airmata..humm


kadang-kadang gambar juga menipu...nampak diluar bahagia/tenang tapi.....dalam hati nie siapa yang tahu....


kadang-kadang bila mak aku membebel tentu aku menangis gak..walaupun benda tu kecik jerk....
kadang-kadang bila duk sms dengan BF pun aku menitiskan airmata...entah apa penyebabnya aku pun tak tahu...
kadang-kadang aku mudah rasa bersalah terhadap kawan-kawan aku dan secara automatiknya membuat kan aku sedih dan berfikir...T__T

kadang-kadang terasa ingin membawa diri aku ni pergi jauh dari hidup orang yang aku kenal.....
kadang-kadang aku terfikir apakah nasib aku pada masa kan datang..sebab kadang-kadang kita diatas dan kadang-kadang kita di bawah..macam tu jugak dengan aku...bahagia xsemestinya selamanya, dan kesedihan juga xsemesti nya kekal sampai bila-bila.....

kadang-kadang....

kadang-kadang aku senyum...
kadang-kadang aku masam...
kadang-kadang aku menangis...
kadang-kadang aku ketawa....

tu semua telah menjadi satu adat dan permainan dalam hidup aku...

mungkin korang rasa laen tapi hakikatnya itu lah aku sebenar...

kadang-kadang, senyuman tidak membawa makna.....tanpa keikhlasan....


KESEDIHAN....

kelembapan tujuh air suci di alam ini,
tidak dapat membersihkan setitis air mata yang mengalir.

setitis air mata,
tidak dapat dimansuhkan kesedihannya dalam masa tujuh hari.

seputaran masa hingga hari ketujuh,
ibarat diri dalam salutan kekaratan .

mundar mandir keresahan menjadi amalan ,
dunia yang tiada penghujung terlihat sempadannya.

angin panas terasa sejuk,
angin dingin terasa bahang.

segala perasaan disatukan,
segala duka ditanamkan.

luka luka penuh bercoretan di simpulan perasaan,
gembira tidak pernah datang lagi.

senyuman tidak lagi terlukis diwajah,
ketenangan dikocak perasaan resah.

segalanya dipuncakan oleh kesedihan,
membawa fenomena baru dalam diri.
pertukaran identiti berlaku secara perlahan,
tanpa perasan akan perubahannya.

harap ianya berlalu pergi.
untuk kembali didunia sendiri,

menjadi seperti insan yg lain.
hidup ditemani kegembiraan ,

wajah mula diukir kesenyuman dan
darah mula mengalir tenang.



bye---...

p/s :: maafkan aku...blog ni aku jadikan tempat luahan isi hati ku...

--SMS/WHATSAPP/VIBER : +6010-8931044 --

21 ulasan:

  1. sdey tuh bgos gak ader dlm diri kita.. xde laa kita lupa dgn-NYA... semua benda yg DIA bg mesti bersebab kn... da tertulis semua tuh.. xpe, bulan mulia nie kita berdoa laa agar kita boleh tempuh semua dugaan2 yg bakal mendatang.. peace2!!

    xmo sdey2 taw sifuu!! heee~~

    BalasPadam
  2. ehh, lupe plak nak ckp.. gambar2 kat atas nie sume nye lawa2!! ahakkkz..

    BalasPadam
  3. chachos::humm awk membuatkn sya lagi sedih..pe pun thnx nasihat tu...

    BalasPadam
  4. dea::semstinya setiap org akan rasa kesedihan...sebab ape je yg kita xthu..:)

    BalasPadam
  5. erkkk.. ye ke?? alaaaa... delete laa post kat ats tuh law cmtu... hmmm~~

    BalasPadam
  6. jgn sedih sgt.. be strong (:

    BalasPadam
  7. dalam kehidupan ni, perlu juga berasa sedih tak boleh happy je... kalau kita berasa sedih bermakna kita sedang memotivasikan diri kita ...



    p/s:gambar tu comei,tambah2 umbrella hat kalerful gitu :D

    BalasPadam
  8. alahai..chillex la dear..xmo la sedey2 sgt..eh gamba2 ni cun..nak gak photoshoot !

    BalasPadam
  9. lumrah kehidupan manusia.. ujian daripada Allah swt untuk hamba--hambanya yang bersabar dan bertakwa.

    kegembiraan dan kesedihan saling bersilih ganti.. anyway hadapi semuanya dengan senyuman ye..

    Followed (",)

    BalasPadam
  10. Salam kenal...
    nice blog....kdg kite rase sedih tapi tak tahu ape sebabnya kan...hermmm
    papepun...cute la tuan tanah nie..:)

    BalasPadam
  11. sajak saya ... waa ada gak yg sudi guna.... hehehe... bangga giler..

    BalasPadam
  12. @Anonymous

    pemilik sajak ni da datang...hoho sorry copy sajak awak yer...

    BalasPadam
  13. hi i am che muhammad hafiz... rasa sangat bertuah kerana sajak sy ni dipilih oleh awak,,,,,

    BalasPadam
  14. ahahahha... xpe2... rasa bangga gila2 ar...

    BalasPadam
  15. Sorie for what.... sy nak ucapkan terima kasih lg ada ar .....

    BalasPadam
  16. mengesankan... blog yang bagus. salam kenal...

    BalasPadam

siapa komen, dapat bunga ♥ ^^◕‿◕✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...