RESEPI

TRAVEL

TIPS

SINOPSIS Ustaz, Mu Tunggu Aku Datang

by - 8:42 AM

Assalamualaikum.

sekarang kurang sempat layan movie dan drama bagai. masa itu emas, balik kerja terus rehatkan diri. hari tu terbaca entri dari blog MekOnie terus buka link dan bersemangat untuk tonton Ustaz, Mu Tunggu Aku Datang. tup topp line wifi pula yang buat hal, kecewa sangat tau. -.-'

Tapi semalam abang ipar beli CD Ustaz, Mu Tunggu Aku Datang, *pastikan yang original. lolz* , so terus satu family tengok. eh! abah pun join sekali disebabkan ada Ustaz Azhar Idrus. lama jugak tunggu scene UAI keluar. haaaa bersemangat semuanya. okay nak tahu best ke tidak tonton sendiri di sini. 


Pengarah: Pierre AndreSyarikat Penerbit: Metrowealth Movies Production Sdn. Bhd.
Genre: Islamik, Komedi
Pelakon: Kumpulan Shiro


Sinopsis : 

Filem ini mengisahkan Dadu, seorang pemuda yang hanyut tanpa tujuan dari hari ke hari. Dia seringkali dipecat dari kerja dan tidak pernah serius dengan segala yang dilakukannya. Dadu tinggal bersama Muiz yang turut bergantung kepada Dadu untuk hidup. Kedua-dua mereka tidak taat pada agama sehinggalah sepupu Dadu, Hamzah datang tinggal bersama. Hamzah kini adalah seorang yang taat pada agama dan sering pergi ke masjid untuk bersembahyang dan mendengar ceramah agama. Terkejut dengan perubahan pada diri Hamzah, Dadu dan Muiz berazam untuk mengubah diri mereka tetapi jalan untuk kembali jalan yang lurus bukanlah sesuatu yang mudah. 

Review : mek cah bagi 3 bintang. sebabnya? tengok lah sendiri. mungkin jalan cerita dan watak UAI perlu diperbanyakkan lagi. tak salah ambil UAI jadi pelakon utama movie ni. errr part 1 Marhalah tu yang lawak. 


#Selamat menonton. Papai

You May Also Like

16 kata-kata indah...

  1. bru tgok cte ni sekeret ek cah sbb line slow gila2..hehehe..:D

    ReplyDelete
  2. satu percubaan yang bagus!! kelakar :)

    ReplyDelete
  3. Part yang Nora Danish tu pun kelakar jugak. Pengisian dia bagus, cuma jalan cerita macam sedikit boring...

    ReplyDelete
  4. Nak HACK FREE INTERNET ??
    lawati blog ni :

    http://hack--amin-azr0i.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. macam mane down load nihh

    ReplyDelete
  6. Best juga ka movie ni. Semakin terkenal nampaknya UAI. Saya pun antara peminatnya.

    ReplyDelete

siapa komen, dapat bunga ♥