RESEPI

TRAVEL

TIPS

Hotel Sumai : Hotel Apartment Murah

by - 8:17 AM

Assalamualaikum rindu.

hampir setengah bulan bekerja akhirnya dapat offer bercuti sambil bekerja secara percuma. satu berita yang mengembirakan hati kerana hati ini dah memang meronta-ronta nak minta bercuti. lolzz bercuti di bandung hari tu memang tak puas "Percutian ke Bandung : Day 1 (Tangkuban Parahu)" & "Percutian ke Bandung : Day 1 (Strawberry land, Floating Market, De' Ranch". so bercuti dalam Malaysia sendiri pun lagi best. lagi-lagi semuanya sponsor.:P 

Tarikh 21 Disember sekarang sentiasa dinanti, lagi beberapa hari je lagi. mek cah wakil blogger dari Kelantan dan 9 lagi bloggers Dot Com akan beristirehat dan merehatkan minda di salah sebuah hotel di pesisir pantai Batu Burok,Kuala Terengganu iaitu Hotel Sumai. Hotel yang berkonsepkan apartment ini sememangnya sentiasa menjadi tumpuan pelancong yang inginkan suasana aman dan tenang di pesisir pantai. Hotel Sumai juga merupakan hotel apartment murah pertama di Terengganu. Terima kasih Blooggers Dot Com sebab sudi bagi peluang kepada mek cah untuk turut serta dalam program ini. Excited okay! 

Sumai Suite Hotel di Kuala Terengganu terletak 5 minit memandu dari Pantai Batu Buruk. Ia menawarkan sebuah kolam renang luaran serta tempat meletak kereta percuma. Penginapan dilengkapi Wi-Fi percuma dan TV skrin rata.

Sumai Hotel terletak 20 minit memandu dari Masjid Kristal sementara air terjun di Pelagat Forest Reserve berjarak 2 jam memandu jauhnya. Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Terengganu terletak 15 km dari hotel. 


Bilik dan pangsapuri yang moden menawarkan saluran kabel serta satelit. Kemudahan membuat teh dan kopi serta seterika disediakan. Pangsapuri dilengkapi kemudahan dapur yang penuh.
Penyewaan kereta dan urusan persiaran boleh dilakukan di meja tempahan lawatan. Pusat perniagaan di hotel menawarkan perkhidmatan faks serta fotokopi. Teres matahari dan kemudahan barbeku ada disediakan.
Tetamu boleh menikmati hidangan tempatan di The Sumai Café. Untuk pilihan menjamu selera yang lain, perkhidmatan bilik disediakan. 

Hotel Sumai mempunyai bilik-bilik yang cantik dan ‘scene’ yang menarik dari ruang bilik mereka. Memang sesuai sangat la untuk Mek cah yang memerlukan suasana yang damai demi tenangkan hati yang tengah bergelora. perghh! opss i love pemandangan menarik! tak sabar nak bercuti! 


Bila tengok tentetif program yang akan di jalankan nanti memang teruja sangat. Sebab semua aktiviti yang disediakan nampak best okay ! nak tahu nantikan upadte yang seterusnya. 


Yang pasti Kami akan di bawa melawat ke tempat-tempat menarik di sekitar Kuala Terengganu yang tersedia di dalam pakej hotel tersebut. short vacation pasti menggamit 1001 memori indah nanti. Lagi satu dapat menambahkan kenalan antara sesama blogger. 


Terengganu bersebelahan dengan kelantan, tapi jarang kesana melainkan ada perkara yang mustahak. Contohnya hantar adik belajar di Unisza Gong Badak. Okay kali ini nak berjalan sepuasnya! 

#Nantikan entri yang selanjutnya tentang na na na ganuu kiterr. :) 
Jangan lupa follow instagram dan twitter mek cah untuk update terkini! 

Instagram: @hazanisblogspot
Twitter: @haznisblogspot

Papai. 

You May Also Like

31 kata-kata indah...

  1. mek cah mai ganu x kabor pun :'(

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. blh. nnti dptkn hrga promsi dr blog mek cah.:)

      Delete
  3. look very nice, harus cuba stay dekat hotel ni, terima kasih for info anis :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi jgn lupa dptkn hrga promosi dr blog ini. :)

      Delete
  4. cantiknya pemandangan gambo paling last tuu..

    ReplyDelete
  5. rindu nak jalan-jalan kat ganu.. huhu

    ReplyDelete
  6. mcm knal je tmpt niee.. hehe. my hometown

    ReplyDelete

siapa komen, dapat bunga ♥