Krisis menjelang raya : Alah biasa la tu...


Assalamualaikum L.O.V.E...=)


Alhamdulillah hari raya disambut dengan gembira....untuk hari raya pertama ingatkan kakak kesayangan beraya di rumah keluarga abang ipar...tapi sedikit lega bangun-bangun je di pagi raya kelibat kakak tersayang dan abang ipar..ingatkan malam raya dah balik rumah keluarga abang ipar..maknanya kakak kesayangan dan abang ipar beraya di rumah ini..so tak der la sunyi sangat..yang paling gembira untuk kakak ialah dapat hadiah istimewa dari suami tercinta, ni yang membuatkan mek cah sedkit jelesss nih..T.T

Dapat hadiah galaxy tab samsung sempena hari lahir beliau, untung la kan...hoho *mek cah tumpang gembira + jelesss*..katanya hadiah hari jadi sebab kakak kesayangan buta IT...opsss cikgu/ustazah pun buta IT??...itu mek cah mengakuinya...hehehe kakak kureng bab gadget ni..berlainan pulak dengan mek cah suka sangat dengan benda-benda nih..muehhehehe


okey!, kembali kepada topik yang asal..kalau dah kawin dan dah anak tentu bila tiba je musim perayaan sudah tentu laki bini sedikit bergaduh tentang pilihan nak balik raya..masing-masing berdegil nak beraya di kampung mereka sendiri...eh macam kakak mek cah la tahun ni merupakan tahun pertama beraya bersama suami...itu pun suaminya yatim piatu tetapi masih mempunyai adik beradik yang lain...jadi sudah tentu walaupun raya masih kena balik ke kampung sendiri kan...so itu memang pening kepala untuk membuat pilihan..nasib baik satu negeri tapi kalau lain-lain negeri macam mana lak??perkara ini lah yang selalu je menjadi masalah kepada pasangan yang dah berkahwin...Lolzzz

so pandai-pandai lah tu setiap pasangan untuk pilih rumah mana untuk pulang beraya...senang-senang kawin je dengan orang sekampung kalau nak lebih okey kawin je yang duk sebelah rumah kita..wakakaka, itu jalan terakhir supaya kedua-dua belah pihak tak bergaduh dan terasa hati...*kelakor dialog picha tu*...selamat beraya dan selamat menjaga hati pasangan masing-masing....Taqaballahu Minna wa Minkum!..>.<

Thanks for reading...


p/s: sedang kita bergembira ingatlah mereka yang sedang berduka..bersederhanalah dan jangan membazir..hehe Pada bulan yang mulia ini, KLIK SINI untuk tolong rakyat Malaysia dapatkan bekalan air bersih..Alhamdulillah...:)



--SMS/WHATSAPP/VIBER : +6010-8931044 --

5 ulasan:

  1. tu sebabnya kena ada sikap toleransi dan bertolak ansur sesama suami isteri. boleh je buat sistem giliran. tahun ni rumah keluarga isteri, tahun depan pula rumah keluarga suami.. :)

    BalasPadam
  2. hazanis comel la... suka tgk
    selamat hari raya

    BalasPadam
  3. Raya - airmata gembira untuk ibu, bila anak bersalaman.

    BalasPadam
  4. selamat hari raya dik. =) perbualan gambar tu tak leh blah..hihi~

    BalasPadam

siapa komen, dapat bunga ♥ ^^◕‿◕✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...