Abang tidur luar, Ayang tidur dalam bilik..


ISTERI : abg ape kte mlm ni kte xpyh tdo sme2.. abg tdo lua, ayang tdo dlm blik..
SUAMI : knpe syg..


ISTERI : ha.. ayang ade 1 prmainan, ayang catatkn smue kburukan abg sbykmgkin dn abg pun catatkn tntg kburukan ayang sbyk mgkin!esok pg kte bace blik tntg ape yg kte dah tulis tu..

SUAMI : ok..

> > mlm tu si isteri senaraikan tntg kburukan suami die smpai xtdo.. suami die di ruang tamu pun x tdo...hgga ...ke pg wktu sarapan,,

ISTERI : ha, mcm mne, spe nk mulakn dlu???
SUAMI : ayang dlu mulakn..

ISTERI : ok abg dgr tau, (sambil mngeluarkn 2,3 helai kertas yg dicatat nya mlm td)..
ISTERI : abg x romentik... abg x pndai pujuk.. abg bla bla bla.. bla bla bla..
ok dah, skang abg plak..!

SUAMI : (die mngeluarkn 3,4 helai kertas yg kosong...) abg mntak maaf... takde ape yg abg dpt senaraikn tntg kburukan ayg.. sbb abg trima ayg seadanya.. dan sgala kburukan ayg abg sentiasa maafkn.. dn abg mntak maaf klau abg xsempurna di mata ayang...

si isteri trgamam dn air mata jatuh brlinangan,,, terus die peluk dan mmohon ampun pd suami nya.. die mnyesal,, krna tlh mlukakan hati suami nye.. die juga sedar dan brsyukur.. bhawa suami nya adalah insan yg terbaik yg tlh dianugerah kn untuk-Nya..


untuk sekadar perkongsian dan peringatan buat semua...mek cah sangat tersentuh bila membaca dialog diantara pasangan suami isteri diatas.....seharusnya si isteri sentiasa bersyukur dengan apa yang ALLAH S.W.T anugerahkan didalam mahligai istana mereka...bila hidup berumahtangga memang wajib si isteri menerima pasangan dengan seadanya...begitu juga sebaliknya....tutur kata juga perlu dijaga supaya masing-masing tidak terasa kecil hati...berkomunikasi lah secara hikmah dan bijaksana...Agaggaga...macam la mek cah nie ado pengalaman dok??eceh!nie semua belajar masa sekolah dulu..terima kasih ustazah..:)) sampai sekarang anak murid mu masih ingat...^^ sesungguhnya:


Rasulullah SAW bersabda: “Anda sampaikan kepada perempuan-perempuan yang anda jumpa, bahawa taat kepada suami, dan mengakui hak-hak suami itu sama dengan pahala berperang dengan musuh- musuh Islam di medan peperangan, tetapi sedikit sangat daripada isteri-isteri yang menyempurnakan hak-hak suami mereka.” (HR Al-Bazzar dan At-Thabrani).

"Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada seorang isteri yang tidak bersyukur kepada suaminya." (HR An-Nasa’i)

renung-renungkan dan selamat beramal...=)
.......................................................................................................
.::PESANAN DARIPADA PENAJA::.
  1. Parenting bloggers! Dutch Lady Malaysia's 'Get Smart,Get Famous' finale is at 11am, 12 May at The Curve! #smartmoments->KLIK SINI
  2. Pregnancy & childbirth don't have to kill moms & babies. Save mothers, support #unicef4MOM->KLIK SINI
  3. Here is how to get sponsored to travel London during the Olympics->KLIK SINI
  4. Mat Kool Mat Kool, kawanku. Mari kita ikut Mat Kool! Main main selalu. Syoknya, syoknya ada Mat Kool!...Lolzzz ->KLIK SINI
  5. What makes your coffee? The smell of Nescafe in the morning and 2 spoonful of Coffeemate? ->KLIK SINI
  6. Cara untuk Feymes di Internet... Tapi molek ke caranya??---->KLIK SINI


--SMS/WHATSAPP/VIBER : +6010-8931044 --

16 ulasan:

  1. cerita pendek yg sgt panjangggg mesejnyaaa :0

    BalasPadam
  2. @kura

    wuwu...xnk la main copy paste jer..:P

    BalasPadam
  3. wahh wahh.. kak hanisah dah boleh jadi pakar rumah tangga dah ni.. hehehe

    BalasPadam
  4. dah pernah baca.. tp mmg terharu sgt bila baca artikel ni.. mmg sedih bila pasangan kita x terima kita seadanya sptimana kita terima psgn kita seadanya.. hurmm.. x dpt byg berada di situasi tu..

    BalasPadam
  5. oo ni versi isteri insaf plop..haritu baco suami hok insaf..hehe..

    BalasPadam
  6. terharunya kina baca cerita ni

    kalau kahwin, kira okay + indah semuanya

    waa..beshnya!

    thanks Nisa share cerita ni :))

    BalasPadam
  7. @ejulz
    2la.....tkut pasangan xboleh terima diri seadanya...lgpn masa couple lain, masa kawin lain lak situasinya...

    BalasPadam
  8. @Prettywrite

    versi suami insaf gano pulop?:P

    BalasPadam
  9. @Siti Sakinah Ishak

    hehe sama-sama kita.....siapa la yg bertuah dpt kina nie...:))

    BalasPadam
  10. Pernah baca citer ni sebelum ni. Mek cah..bila nak tawen?? =D

    BalasPadam
  11. tok lamo bangat doh mekcah ni

    BalasPadam
  12. wahh.. indahnyaa mahligai perkahwinan..
    penah bace jugak mende ney. hehe :)

    BalasPadam
  13. syurga isteri dibawah tapak kaki suami~

    BalasPadam
  14. cam pnah dngar jer cter camni..
    tp situasi yg berbeza..
    motif yg sama:)

    BalasPadam

siapa komen, dapat bunga ♥ ^^◕‿◕✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...