RESEPI

TRAVEL

TIPS

Aku hanya gadis kampung....

by - 2:29 AM



ASSALAMUALAIKUM..


asalnya aku dari kg Delima, Wakaf Bharu...
ahaha kan alamat aku tu ada kg , so asal usul aku ni memang tak boleh lari dari hakikat yang sebenar..

Ahamdulillah, aku bersyukur di lahirkan di sini...suasana yg aman dan penduduk yang ramah, suka hidup bekerjasama, semua kemudahan ada...klinik, masjid, sekolah, kedai dan sebagainya..

so tiada apa yang menyulitkan walaupun menjadi gadis kampung...
mungkin ada yang kata, gadis kampung ni kolot...oh itu semua tak betul ok!!...

lagipun aku suka hidup cara macam ni....sebab  semuanya nampak cool..dan kesederhanaan itu penting..
macam aku suka berbaju kurung bila kat kampung..so, suasana kampung tu boleh dirasai...lagi pun ia senang dan tak rumit...

ok daaa...melalut la pulak..

sorry guyss...
aku hanya ingin luahkan apa yang aku rasa..humm mungkin korang tengok cara pemakaian aku sekarang lebih ok dari dulu...yang hakikatnya itu semua gambar..dan tu hanya bila aku keluar outing ...tapi aku suka simple aje....

ni la suasana kg aku....hoho cantik gak laa..tapi aku rasa kg korang lagi cantik...tapi kg aku tak der sungai, air terjun ke apa..sob sob lau tak lama dah aku mandi kat situ dan petang-petang boleh lepak kat situ kan...


semua pic ni aku ambil time aku balik cuti sem 4 bulan..yang mangsa nya adik aku la kan tolong snap gmbar nie...dan kamera hnya cap ayam je..keh3

apa yang penting segala memori tercipta..=__=*



masa ni memang panas...hoho baru balik dari pusing-pusing kg..so singgah jap kat tepi sawah nie...nasib baek bawa topi...hhihi


dan bernasib baek gak adik aku sporting..hihi sanggup layan karenah aku..haha dan kain sarung tu memang aku sengaja bawa..dah tau dah memang plan nak amik gambar tepi sawah..lolzzz

 

seyesss..nasib baek ada wakaf..boleh la kami berbual sambil bergambar.....teheeee



dan lalang tu nampak cantik so timbul la idea nak bergambar  dalam lalang tu...nasib baek tak der pacat..ni kan petang dan panas..mana ada pacat..hihi..:P


dan moto menjadi sahabat aku time di kg.....bila nak kuar aku guna ni jelar....hoho hidup cara kampung katakan....lau ada basikal lagi best...tapi rumah aku ada 1 je basikal.....time ni gatai nak guna moto....





menahan panas terik matahari..tapi semua tu aku dah bisa...masa kecik-kecik aku suka masuk parit cari etak-etak, berkubang dalam sawah cari siput...memang betui-betui lasak la kan..hummm teringin nak jadi budak balik..

sekarang bila cakap kat mak nak cari etak, mesti kena marah..
'tak payah la, nanti berkarat betis tu'...

erk???

okey3...segala arahan di ikut tanpa rela...

eh dah lewat la....esok nak bangun sahur lak..
bye-bye sahabat sekalian....

love u guys....!!

You May Also Like

20 kata-kata indah...

  1. wahhh... best nye ader kg... kdg2 nak rase gak idup kat kg sebulan... mcm mne laa agak nye kn... etek tuh ape??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ermm memang bagus bila ada kampung kalau macam owang yang x de kampung beraya la kat umah sewa je.,., :)

      Delete
  2. etak la awk..emm etak ni sejenis hidupan dalam parit ataupun sungai...lebih kurang dengan kerang...tp rasa laen....:)

    ReplyDelete
  3. ur the best patzi.............i admire u.

    ReplyDelete
  4. u r the best patzi..i admire u......

    ReplyDelete
  5. juan::opss saya kenal awk..ehem toche3...:)

    ReplyDelete
  6. hahaha... soryyyy!! etak ye... da betolkn da... ok2.. ^____^

    ReplyDelete
  7. gadis kampung la cun..
    mcm bdk tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

    ReplyDelete
  8. Comel sangat gadis kampung ni ;)
    Nway, suka pelita dekat belog ni. Terasa bahang raya. Hihi

    ReplyDelete
  9. alololo~..comey la orey kapum tumpat ni..haha..

    ReplyDelete
  10. wahh
    comelnye akq nie
    cntik lagi
    ayu ^^

    ReplyDelete
  11. eh akak ni asal kg delima wakaf bharu ke owhh.. jiran la kite. xjauh sangat saya kg bunut susu je..ehee.. suka ar tgk picca akak comey sangat.. very2 nice lah. :D kalau sudi singgah la belog saya ye kak. i'm new blogger :)

    ReplyDelete
  12. yup.....dik kenal ke????hihi..bunut susu kg tok akak......:)

    ReplyDelete
  13. kaler ni feveret ke? ijau epal lagi feveret kot? haha

    ReplyDelete
  14. gadis kampung mn posing2 cmni:p
    heheh
    gurau jer~

    ReplyDelete
  15. p.embun kae ni?haha..sokmo jgop nek2 beskal sinih.

    ReplyDelete
  16. Bestnye ade kampung . nanti bawaklah kite pi kampung kak hazanis tau tau :D

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum wr. wb.

    ReplyDelete

siapa komen, dapat bunga ♥