RESEPI

TRAVEL

TIPS

Men's Casual vs Sempoi

by - 1:39 AM

Assalamualaikum cinta.

Rutin harian kerja di shopping mall membuatkan mek cah selalu melihat fesyen-fesyen yang lelaki gayakan. ada yang menarik perhatian dan ada juga yang geli-geli gitu. okay! sekarang ramai remaja lebih gemar menggayakan colour blocking sebagai trend terkini. meniru ala k-pop gitu. banyak style yang timbul tapi kebanyakan sempoi dan smart casual. tapi jangan over sudah dalam berfesyen.:P 

Untuk entri kali ni, mek chah nak high light yang post entri kali ini berlainan sedikit dengan entri sebelum ini yang lebih kepada fashion dan tutorial wanita contohnya "Fesyen Tudung Dato' Siti Nur Haliza" & "Cara pakai selendang seperti Diana Amir" . so boleh agak tak entri kali ini tentang apa? Haaaa, cer teka pasal apa?? Hihi.


Untuk post kali ini mek chah nak share dengan semua tentang men’s fashion pulop, weewiitt. Men’s ni sama juga dengan gegurl, kombinasi seluar, baju dan aksesori yang sesuai mainkan peranan yang sangat penting untuk menggayakan diri. Contoh aksesori lelaki adalah seperti kasut dan jugak jam tangan! 

*wah!abaikan kehenseman diorang! Focus dengan colour blocking, colour yang simple tapi menarik.

Basically, mek chah ada terbaca yang attire ni terbahagi kepada dua, pertama smart casual dan kedua sempoi, hiii entah betul ke tidak kan? kalau jalan di mana-mana mesti terjumpa dua kategori ni je kan. Mihmih. 

Kalau diikutkan dengan trend zaman sekarang, remaja-remaja mesti memilih style colour blocking untuk sempoi punya kategori. Kan kan kan?? Ke tak? Hehe. Mari kita cuci-cusi mata sikit, apa yang di katakan dgn colour blocking atau ala-ala k-pop ni. Mana tau ada yg berminat dan selamat mencuba!! :D

*beg pon nak bercolour!. Tp macam comel jek. Pemilihan aksesori yg sesuai kann. :D

Next, fashion jenis smart casual pula, umumnya didefinisikan sebagai pemakaian yang kemas tapi tidak seberapa formal. Ia juga sesuai untuk berbagai jenis acara, konteks dan juga budaya. 


Boley dikira smart juga la kan gaya ni sebab ala-ala ke office kan, hihi. Okay, time to enjoy the picture girls and guys. :D


Kesimpulannya, dua-dua kategori ni sangat ohsem! bagi mek chah sama ada jenis sempoi mahupun smart casual kan, apa kata korang pula? Hihi. Mesti korang ada minat mana-mana style kan yang dipraktikkan. okay harus berani mencuba!.:P


Untuk info yang lebih lanjut lagi jangan malu-malu untuk bertanya dengan encik google yang arif. Ngee. Mek chah pn tau sikit-sikit je on men’s fashion ni untuk share dengan korang semua. Ok, ni saja dari mek chah untuk kali ni. Happy reading semua. Jumpa lagii! Papai. 

opss terlupa! Kepada supporters dan peminat Love is Cinta, mek chah nak ambil kesempatan kat sini untuk mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua sebab sudi membaca entri mek chah yang tidak seberapa ni. peace!

Idea by Mr NN & MS HH

You May Also Like

10 kata-kata indah...

  1. Smart la baju2 nya. Elegen dan bergaya. Tak rugi kalau beli ni :)

    ReplyDelete
  2. dah boleh kahwin dahh nih..angau teruk dah rasanya nih. haha

    ReplyDelete
  3. yg kat atas ni semua ex boyfriend saye :P :P

    ReplyDelete
  4. salam. wahh colorful nyee bju2 lelaki zaman skrg hehe nnt free singgahla ke blog noly ye www.nolyanna.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. haritu if not mistaken, jumpa kak hazanis kt kbmall..tp segan nak tegur

    ReplyDelete
  6. kbmall,!kt watson or guardian,cmtu la..kak keja kt situ ka?

    ReplyDelete

siapa komen, dapat bunga ♥