I LOVE THIS SONG.....

Lirik Lagu Dadali - Disaat Aku Mencintaimu


Mengapa kau pergi, Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu,
berharap engkau jadi kekasih hatiku,
Malah kau pergi jauh dari hidupku,

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Semoga engkau kan mengerti, tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta
Maaf sungguhku tak bisa, untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta.....


~END~


(>.<)V...<3


SMS/WHATSAPP: +6010-8931044

TIBA-TIBA AKU……….


MINAT BOLA “GOMO KELATE GOMO”

 
….30/10/10…

Adusss…nape la tiba2 je aku jd minat bola…..
Pelik tapi benar..

Selama ni aku xpernah pun bersungguh tgk bola…
Uikkk…Siap jerit2 lg…memalukan jerk..

Tp geng kelisa hostel (baity, linda, lin, jiera, kak yuz, kak sha, dan kak madi) lg teruk…hihihi
Siap terlompat2 atas sofa lg..
Nasib bek sofa 2 xrosak…iskkkkk memalukan jerk…hahahaha

And nasik baik gak kak mala tuan punye umah sewa aku nie xtgur kiteorang sbb wat bising..hihi

Thanks kak mala sbb sporting…>.<


Aku yang asal nye ngah study untuk paper ENT300 pom boleh je join geng umah umah sewa tgk bola……

Pada mula nye..’ apela budak2 nie..bising sgt..orang  k study pn xblh.iskkkk tension nye….
 
Tup top aku g join gak tgk bola…goooooooooo klate…!!!


Hahahaha..akhir nye 2-1..
Peace!! Caya la Kelantan…akhirnye menang gak eh..Alhamdulillah…>.<




B.O.L.A



Yang pakai spek merah ni macam penyanyi kumpulan sofaz la…
Ehem ada member aku sorang minat kat die….ehehehehe

 
Semangat kelate……B.A.G.US
GOMO KELATE GOMO


Tahniah semua!!!


SEP KELATE


TIKET…


 
Berbangga nye aku….hihi
Gooooo kelate…



Terima kasih kepada HAIRUDDIN OMAR…



 BAGUS…SOLAT TIDAK DI LUPAKAN…..hihihi


 

Unik dan pelik…hihi
Semangat lorrrr…

AKHIRNYE KELATE MENANG…


YAHOOOOOOOOOOOO…



…SEKIAN SEMUA….
PEACE!!

^_______^V



SMS/WHATSAPP: +6010-8931044

Geng umah sewa + ekspo mace.....

wadusssss....geng umah sewa ku sporting.....hahahaha


KELISA HOSTEL......dulu aku tgk dari jauh je umah nie.....xsangka lak aku pom xpaksa berkampung kat sini untuk 1 semester...daaa la sem last dah nie.....wadusssss,mmg xpatut la pihak kolej tolak rayuan kolej aku 2.....melayang 'RM530' dut aku sebab kena bayar sewa untuk 1 sem.. ....husss, kering kontang aku....kahkah...pe pom aku enjoy gak duk kat sini sbb nye ada la junior2 aku yang nakal2 n sporting...hehehehehe...

Tambah2, malam minggu sep 'KITO' kuar maen kete langgar kat ekspo mace'...hihihi cam budak2 la plopppsss....pe pom best ar sbb dapat lepaskan tension nie....hikhikhik...


Aku enjoy dengan kamu semua....thanksss byk2 yea...
insyaALLAH ecok sep 'KITO' derak plop..hihihihi...kat Bukit Bakar ke.....harap2 xhujan la ecok....nk mandi puas2 ecok..hahahaha
untuk adik ku,,,smoga ikatan persahabatn yang terjalin ni akan kekal untuk selama-lamanya yea...
blajar rajin-rajin n jgn lupa kat kak Nor, Kak Su, Kak Linda n saya lar....hihi..^___________^


SMS/WHATSAPP: +6010-8931044

Dinner IS110 yg xberape kaW...huksss

hummmmmmm.....
geram nye rase.....ckit jerk part6 yang join dinner nie...
xbest ler...huksss...:'(

aku jerk wakil dr kelisa hostel yang join dinner nie...
linda, nor n kak su xdpt join sbb ada hal penting yg perlu diselesaikan...
nk xnak,aku kna join la sbb boring gak duk bilik sorang2 jerk...hihi
sekurang2nye lau aku join,,,leh isikan perut aku yang kosong nie......>.<





wakil budak laki dr kelas isd16a yang datang hanya arif, payed, rashid n aizat jerk...
sedih kn??? dr ramai2 laki dlm kelas hnya nie jerk yg dtg...werk!!! meciiiii ar gini...
xsporting dak laki kelas aku...huhuhu

 

My FRiends.....^__________^
nie 4 dara pingitan yg comel3 blakow...hahaha

  emm last dinner seronok ckit kot...huhu
sbb ada kawan2 yang sudi bergmbar ngan aku...thankss eh....
friends 4ever and never say GOOD BYE k....^_____________________^

SMS/WHATSAPP: +6010-8931044

Aidilfitri10 di alaf baru.....

^_____SALAM AIDILFITRI KEPADA SEMUA_____^

emm raye thun nie xbest mane...
xde bnda yang blh di kongsi...hukssss....emm raye ke-4 kakak ku da kna balik sabah daaa...
sunyi ar raye tnpa die...>.<

hummmmmmmmmm...nothing 2 say...
raye umah ct adda, n tututut jelar tahun nie...werk,,,puahnyoooooow...:-(

nie aku, adik n akak aku raye kat umah my tut tut...
jgn jeles yee, insyaALLAH yang pakai bju purple 2 akn jd ibu mertuaku...^_____^


raye kat umah my aunty sbb wat open house...jd tukang basuh pinggan ler jawabye........:'(


 hihi........adik azra buassssss...
susah nk jaga die...
pe pom aku syg dieeeeeeeeeeeeeeeee..muahx9..^_______^

SMS/WHATSAPP: +6010-8931044

10 PETANDA DIA JODOH KITA

Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)

1.Bersahaja

Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2.Senang bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3.Terima kita seadanya

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4.Sentiasa jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.


5.Percaya Mempercayai

Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6.Senang Bekerjasama

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7.Memahami diri kita

Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8.Tampilkan kelemahan


Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9.Kata hati

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10.Solat Istikharah dan Tawakkal
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.


SMS/WHATSAPP: +6010-8931044
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...